• Scratt

Skonkost, hur länge?

Ja, jag hade någon sorts magras i onsdags, och har ätit skonkost med mest rostat bröd och the. Igår började jag utöka litegrann med lite kex och lite godis. Magen har varit bra sedan torsdag morgon. Idag var jag till och med hård. Kan jag börja ära lite mer som vanligt nu tro?

• Svar på tråden Skonkost, hur länge?
  • lelodi

Minst tre dagar med skonkost har jag hört. Kokt potatis, yougurt, vitt bröd, fiskbullar, the.

• vikarien

Mår du bra är det ju inga problem att äta som vanligt men du kanske inte ska vräka i dig fibrer, mjölkprodukter och så...

• eulalian

NEJ! Inte äta som vanligt "för att du mår bra"!! Vita produkter! Kokt kycklingbröst utan kryddor eller salt. Kokt vitt ris till. Vit kokt fisk. INTE potatis! För mycket stärkelse i. Är du ordinerad skonkost eller är det på eget bevåg?

• lelodi

Oups, sorry för potatistipset, men det har funkat för mig Skäms.

Ät INTE som vanligt bara för att du känner dig bra, tarmen är retad och sånt som retar den igen gör att diarren fortsätter eller kommer tillbaka. 

• Scratt

Nej det är bara på eget bevåg. Men hur länge ska jag äta det då? Nu har magen mått bra sedan torsdag morgon, sista "attacken" var på onsdag kväll

• Sixxty

Har du varit bra så länge så kan du absolut börja äta mer som vanligt.

• Scratt

Okej, tror att jag försöker med lite vanlig mat idag och hoppas på det bästa. Tack för era svar

• vikarien

Äsch klart man kan äta som vanligt om man känner att det funkar! Lever med en tarmsjukdom å skulle få leva på kokt fisk om man skulle äta sånt i en vecka efter varje attack! Prova sig fram är det ända rätta TS tror ingen är så dum så man vräker i sig vanlig mat direkt ändå

Svar på tråden Skonkost, hur länge?