• Hon den där

Strypsex

Jag undrar om nån vet varför allt känns mer intensivt när man blir "strypt". Kan inte förklara bättre än så vad jag menar

Min man höll om min hals när vi hade sex, han höll inte hårt men tillräckligt för att det skulle få "effekt" . Vi har aldrig provat det förr, och jag blev glatt överaskad av känslan som inträffade.

Men nån som är lite mer kunnig än mig får gärna förklara dels varför man tänder på det och även varför allt känns mer.     

• Svar på tråden Strypsex
  • Anonym (gillar´t)

jag skulle tro det beror lite på syrebristen som
    uppstår..jag gillar det oxå, att känslan blir
    lite mer intensiv, speciellt när jag rider honom..
    men en VÄLDIGT´VIKTIG del i det är oxå att
    man litar på sin partner 100 precent och att
    man vet när man ska sluta..var gränsen går..
    är nog lite maktgrejen som gör att man tänder på det..

• Hon den där
    Anonym (gillar´t) skrev 2012-04-28 10:57:40 följande:
    jag skulle tro det beror lite på syrebristen som
    uppstår..jag gillar det oxå, att känslan blir
    lite mer intensiv, speciellt när jag rider honom..
    men en VÄLDIGT´VIKTIG del i det är oxå att
    man litar på sin partner 100 precent och att
    man vet när man ska sluta..var gränsen går..
    är nog lite maktgrejen som gör att man tänder på det..

Ja det att lita på sin partner är ju speciellt i det sammanhanget livsviktigt. Jag litar på min man till 100%, men han är stark och särskillt stark i sina händer, så det är ju lite småläskigt om han skulle bli för inne i sexet så han inte märker om han trycker lite för hårt. Men det är ju också en del av det pirriga med strypsex antar jag..

Jag vet inte om vi kommer prova igen, men det var kul att testa  
  • kire

Det här är ju en aktivitet som kräver stor tillit och uppmärksamhet. Har själv aldrig gått igång på just detta som någon form av "maktgrej" men märkte däremot reaktionen från min älskarinna när jag en gång la handen (utan att trycka) över hennes hals. Plötsligt hade jag hennes hand över min som pressade ner. Och efter den gången så gör jag det rätt ofta, inte för att jag tänder på själva handlingen i sig utan för att jag tänder på att se hur kåt det gör henne.

Och jag kan bara understryka hur viktigt det är att ha koll, hon blir extremt kåt av det och vill ha mer, det är alltid jag som avbryter trots att jag märker att hon vill ha mer. Mitt i sitt kåtrus så tror jag att hon själv inte känner sina gränser så det blir upp till mig att hålla koll. Lita alltså inte på att den som tar emot har koll nog att själv markera att det är dags att avbryta, det är min lilla observation kring det hela

• Trust me

Stryp lufttillförseln och inte blodflödet. Tryck alltså på framsidan av halsen och inte på sidorna.

När man stryper luften så kommer reaktionen mot det via andningsreflexen. Man kvävs och reagerar på det.

Stryper man blodtillförseln uppstår ingen reaktion utan det blir en plötslig avsvimning.

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Anonym (Hon)
    kire skrev 2012-04-28 16:29:50 följande:
    Och jag kan bara understryka hur viktigt det är att ha koll, hon blir extremt kåt av det och vill ha mer, det är alltid jag som avbryter trots att jag märker att hon vill ha mer. Mitt i sitt kåtrus så tror jag att hon själv inte känner sina gränser så det blir upp till mig att hålla koll. Lita alltså inte på att den som tar emot har koll nog att själv markera att det är dags att avbryta, det är min lilla observation kring det hela
    Du har helt rätt där.
    När jag blir "strypt" stiger mitt kåtrus så enormt att jag inte hade kunnat stoppa innan det gick för långt.
    Jag är väldigt noggran med vem jag låter sätta sina fingrar runt min hals. Har mannen inte den kontrollen på sig själv eller mig så finns det inte en chans att han får hålla sin hand där.
    Å andra sidan så skulle jag inte leka med en man med så dålig koll.
  • skitsnyggkille

Kör hårt :)
    Gjorde likadant på ett ex jag med men då hade det gått ett tag i förhållandet innan vi kunde blanda in sådant/överkurs. Hon gick igång som tusan när man körde på med hårdare tag. Både slog henne (örfilar) och ströp henne samtidigt och kallade henne för massa saker och behandla henne som en "vante" i sängen. En del gillar det :p gick igång på det jag med, kommer nästan direkt när vi hade sådant sex...att känna makten över hennes sköra lilla kropp, skönt med variation.

• Anonym
    Anonym (Hon) skrev 2012-04-28 17:03:42 följande:
    Du har helt rätt där.
    När jag blir "strypt" stiger mitt kåtrus så enormt att jag inte hade kunnat stoppa innan det gick för långt.
    Jag är väldigt noggran med vem jag låter sätta sina fingrar runt min hals. Har mannen inte den kontrollen på sig själv eller mig så finns det inte en chans att han får hålla sin hand där.
    Å andra sidan så skulle jag inte leka med en man med så dålig koll.
    Nej det bör man absolut inte göra med vem som helst.
  • Anonym (Typ lagom)

Hade haft en kk ett bra tag, så jag frågade honom om han haft strypsex

Han svarade lite svävande..

Han frågade om han skulle strypa tills jag svimmar...???

Hur som helst, vi hade sex, plötsligt tar han båda sina händer om min hals och trycker...

Under tiden börjar han ställa frågor, som jag ju inte kunde svara på, va konstigt...

Lite skum kille , man vanligtvis var han bra i sängen..

• vargveum

Lite strypgrepp tar jag då och då men vanligare är att jag trycker ner hennes huvud hårt i kudden med båda händerna, det gillar hon

• Anonym (grannen)

Jag hade ett läkarpar som grannar för några år sedan. Det var lyhört och jag hörde dem ha sex många gånger. Ibland lät det som våldsamt sex också. En dag när jag kom hem från jobbet mötte jag ambulanspersonal som par kvinnan på en bår. Jag kunde inte undgå att se hennes bundna ben som stack fram. Mannen gick bredvid iklädd en badrock och sa bara "förlåt" hela tiden. Hon var död visade det sig sedan. Jag gissar på att de hade ägnat sig åt strypsex som gått fel. Mannen flyttade kort därefter.

Jag och min fru gillar hårda tag ibland när vi sexar. Ofta är det smisk, rep och gagballs. Men efter grannens missöde har jag aldrig egentligen vågat strypsex igen. Lite lätt fasthållning över halsen går bra, men inte mer. När upphetsningen tar över handlingarna kan det gå åt helvete.

• Anonym (Nybörjare)
    Hon den där skrev 2012-04-28 10:44:09 följande:

Jag undrar om nån vet varför allt känns mer intensivt när man blir "strypt". Kan inte förklara bättre än så vad jag menar

Min man höll om min hals när vi hade sex, han höll inte hårt men tillräckligt för att det skulle få "effekt" . Vi har aldrig provat det förr, och jag blev glatt överaskad av känslan som inträffade.

Men nån som är lite mer kunnig än mig får gärna förklara dels varför man tänder på det och även varför allt känns mer.     

Har precis testat detta med strypsex eller kanske snarare en hand runt halsen och både jag och min tjej fattar grejen. Hon funkade mig och hade samtidigt en hand runt min hals och jag kunde inte låta bli att komma. Jag har gjort samma på henne ned samma result faktiskt.
Svar på tråden Strypsex