• Anonym

Hur dåligt är det att äta pizza?

Ja, hur dåligt är det, förutom att det räknas som onyttig mat? Syftar på pizza från pizzeria.
    Jag tänker på alla dessa historier man hört om diverse kroppsvätskor i dressingar, att de rengör pizzaugnen med toalettborste, det har hittats bajsbakterier i mat osv... Ska man helst avstå?

Sitter och känner en sån enorm längtan efter att beställa hem pizza idag..men samtidigt känner jag lite avsmak..
    Äter köpt pizza kanske 5 gånger om år, så det är inte så ofta. Men ibland kommer begäret över mig...  

• Svar på tråden Hur dåligt är det att äta pizza?
  • La Lola

Ska man helst avstå? Ja om man känner sig orolig för sånt där.

Själv har jag aldrig ens tänkt tanken att det förekommer där jag köper pizza.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym

Eftersom du äter pizza som de flesta andra så kan du ju inte ha så stora problem med att äta just pizza.

Självklart är dessa historier inte sanna. Om de vore sanna skulle det lika gärna kunna vara sant i vilken restaurang som helst och då får du sluta äta ute helt och hållet.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-28 13:25:16 följande:
    Eftersom du äter pizza som de flesta andra så kan du ju inte ha så stora problem med att äta just pizza.

Självklart är dessa historier inte sanna. Om de vore sanna skulle det lika gärna kunna vara sant i vilken restaurang som helst och då får du sluta äta ute helt och hållet.
    Jo du har rätt, det kan väl ske på vilket ställe som helst! Nej, jag har inga problem med att äta pizza, jag tycker det är underbart gott emellanåt!

Har jobbat på några olika restauranger och är väl lite arbetsskadad.. Alltså jag har inte varit med om att någon kock städat köket med toalettborste eller tillsatt något äckligt i såser och så...Men bara för att det är en omtyckt och fin restaurang så betyder det inte att hygienen är på topp.. Men det är väl kanske så att det man inte vet har man inget ont av...
  • Kjellgren

Du kan ju alltid kontakta miljlökontoret i kommunen och begära ut handlingarna från deras kontroller av bland annat pizzerior. Då ser du vilka som klarat kontrollerna och antagligen har lite bättre hygien.

Ofta blir det påpekande för att mjölpåsen står placerad på golvet eller liknande. Visst finns det skräckhistorier och en del är sanna men de allra flesta är det inte. Få restaurangägare vill att det går skräckhistorier om deras dåliga hygien.

Det värsta med pizzor torde vara kaloriinnehållet.

Men vad är det för kroppsvätskor som finns i dressingar? Öronvax? Saliv? Om de vill späda ut dressingen är det väl bättre att använda vatten eller mjölk?

Svar på tråden Hur dåligt är det att äta pizza?