Blod i spermien
Vid mina två senaste utlösningar, har det förkommit blod i spermien.
Någon annan som har erfarenhet eller kunskap om vad det kan vara.
Bör man kontakta läkare?
Vid mina två senaste utlösningar, har det förkommit blod i spermien.
Någon annan som har erfarenhet eller kunskap om vad det kan vara.
Bör man kontakta läkare?
Blod i sädesvätskan
Blod i sädesvätskan (hematospermi) är vanligtvis ett ofarligt symtom och kan orsakas av en inflammation i prostata, urinrör eller sädesblåsor och oftast krävs det ingen behandling. En orsak kan också vara förändringar i samlagsfrekvens, till exempel ett långt uppehåll eller vid hög frekvens.
Den vanligaste orsaken är att det är något ytligt blodkärl i urinröret som brister i samband med samlag.
Blodet är blandat med sädesvätskan. Urinet är som vanligt...
Tråden är gammal, men som kille som haft samma problem vill jag dela med mig av erfarenheten. Jag hade samma problem under flera år och fick bara veta att det "inte är farligt" och att det inte går att behandla. Det har varit ett allvarligt problem och det tar oftast veckor innan blodet slutar missfärga och det är allt annat än sexigt. Nu har jag på egen hand förstått när denna blödning uppstår: Just när ejakulationen startar (när det går) så är det ju vanligt i porrfilm att mannen "håller tillbaka" satsen för att sedan spruta. Detta görs med ett stadigt tag om roten, för att sedan "släppa". I mitt fall har denna procedur vart normal och kanske vill man kontrollera "the mess". Men det är i detta moment som blodkärlen inte orkar trycket. Blödning uppstår. Så mitt tips är att inte försöka försena själva ejakulationen med handen som just beskrivits. Då undviker du hematospermi är fortsättningen. Naturligtvis kan blödningen bero på andra orsaker men ett prova skadar inte.
Hälsning från en kille som gärna velat ha detta tips själv