• loudnfast

Vad gör en PT=personlig tränare?

Säkert dum fråga men frågare ändå....

Vad gör en PT=personlig tränare på ett Gym?

Om jag anlitar en sådan , vad får jag hjälp med då/vad ingår?

• Svar på tråden Vad gör en PT=personlig tränare?
  • fill hith

Såvitt jag vet så hjälper de med tekniken i övningarna, kostschema och träningsschema.

Personligen tycker jag inte alls att det är värt det eftersom att det går att få alla gratis och allra mest för att det inte finns några garantier för att PT'n inte är fullständigt värdelös.

• loudnfast
    fill hith skrev 2012-04-28 17:48:20 följande:
    Såvitt jag vet så hjälper de med tekniken i övningarna, kostschema och träningsschema.

Personligen tycker jag inte alls att det är värt det eftersom att det går att få alla gratis och allra mest för att det inte finns några garantier för att PT'n inte är fullständigt värdelös.

Vart får man allt det gratis?
  • Ripper500

De hjälper dig med ett träningsschema som passar dig och din kropp! De visar och går igenom övningar och maskiner! Sätter upp kostschema etc!

En PT är absolut nödvändigt om man aldrig tränat på gym förut! Framförallt för att de visar övningar och hur man gör!
    Det är hemskt att se hur många tränar så fasligt fel, och orsakar mer skada än nytta!

Kostschema och träningsschema kan man läsa sig till på internet el i böcker!

• loudnfast
    Ripper500 skrev 2012-04-28 18:19:49 följande:
    De hjälper dig med ett träningsschema som passar dig och din kropp! De visar och går igenom övningar och maskiner! Sätter upp kostschema etc!

En PT är absolut nödvändigt om man aldrig tränat på gym förut! Framförallt för att de visar övningar och hur man gör!
    Det är hemskt att se hur många tränar så fasligt fel, och orsakar mer skada än nytta!

" Kostschema och träningsschema" vart kan jag hitta det som passar mig?

Jag är jätte dålig på sånt o kan inte alls hur man ska äta osv...vill lära mig... 
  • Ripper500

Du får läsa om kost och träning! Vad som passar dig måste du själv komma fram till genon läsning och prövning!
    Man kan tyvärr inte hitta ett träningsschema el kostschema som passar en till 100% från början! Dessutom brukar man ändra om lite efter en tid!
    Men det jag menade är att just kosten och olika träningscheman kan du finna själv! Du behöver inte betala en pt massvis med pengar för just detta!

Du kan ex söka på joakim bartoll och läsa hans artiklar! Där finbs allt om kost och träning! Du kan titta på body forumet också!

• loudnfast

Men är inte PT´n med närt man tränar o typ står o skriker...KOMI IGEN NU 10 gånger till =)

det är d jag behöver mest av allt.... 

• Ripper500

Klart dom är med hela passet och peppar en lite! Men inte skriker dom och håller på!

• fill hith
    Ripper500 skrev 2012-04-28 18:19:49 följande:

Hahaha, "absolut nädvändigt"? Så en kunnig kompis, personal på gymmet fungerar inte? iI värsta fall kan man filma sig själv och fråga kunniga över internet. helt gratis.
    loudnfast skrev 2012-04-28 19:38:13 följande:
    Men är inte PT´n med närt man tränar o typ står o skriker...KOMI IGEN NU 10 gånger till =)

det är d jag behöver mest av allt.... 
    Ska du bygga muskler så kommer du inte komma någonvart utan egen vilja såvida du inte har oändligt med pengar. Vill du gå ned i vikt så kan du göra det hemma genom att äta mindre. Vill du motionera så är det extremt mycket billigare att bli medlem i en boxningsklubb eller annan fysisk sport. Ett halvår för samma pris som en timme med en PT och de kommer att göra precis det du vill åt. Få dig att kämpa hårt under träningen.
    loudnfast skrev 2012-04-28 18:17:40 följande:
    Vart får man allt det gratis?
    Internet.
  • fill hith

Det allra bästa är såklart att läsa upp fakta på internet och göra eget schema. Men tills man är ganska kunnig så fungerar ett utav standardscheman på t.ex. kolozzeum eller liknande.

• Ripper500

Har fått erfara att personalen på diverse gym inte har tid att visa övningar och maskiner, därav har de PT!

Måna gym erbjuder gratis PT ex 3 gånger vid tecknande av medlemsskap!

Att filma sig själv för att sedan lägga upp på internet för bedömning i teknik är bara 15 åringar som gör! Inget att rekomendera när man aldrig varit på gym!
    Man behöver någon som visar när man utför själva övningen! Som nämt innan ser man människor vardagligen som utför både övning och teknik helt fel!

Självklart kan en vänn visa, men då ska det vara någon som kan ordentligt (några års erfarenhet) och inte han/hon som tränat 2 veckor!

Svar på tråden Vad gör en PT=personlig tränare?