Svampinfek med rosa flytningar
Hej!
det är nämligen så att jag har träffat en ny partner. För ca 2 mån sedan. Vi har oskyddad sex och jag har kollat mig för klamydia efteråt. (för säkerhetsskull, ej för att att jag haft symtom) Detta var negativt.
Nu är det så att för ca 2v sedan fick jag ca 2 dagar efter att vi haft sex en kraftig svampinfektion. Har haft detta en gång tidigare i min ungdom och känner igen det väl. Kliar, ömma slemhinnor, vit kraftig och väldigt grynig flytning. Köpte då pevaryl på apoteket. både kräm och en vagitorium. Efter ca 2 dagar kändes allt mycket bättre. Dock har jag nu sedan ca 6 dagar tillbaka haft rosa liknande flytningar. Inga mängder men ändå, ibland kan det komma lite rosa när jag torkar mig efter toalettbesök också, samt lite i trosan under dagarna.
Vad sjutton är detta? har det något med svampinfektionen att göra? att jag fortfarande är skör i slemhinnorna? Bör jag uppsöka gyn för detta? Någon med liknande erfarenhet?
Kan tillägga att flytningarna inte luktar illa eller så. men känner mig lite orolig. Ska även ha mens om en vecka.