Skulle du lämna din 4-åring i badhusets barnbassäng och själv sätta dig i bastun?
Vill bara veta om det är mig det är fel på eller den andra vuxne som detta inlägg gäller!!!
Brukar besöka badhuset med min son. Det gör en annan kvinna också, som då har med sig två barn, den ene 2 år den andre nu 4,5 år. Denna kvinna leker konstant med den yngsta flickan men låter den äldre hållas själv. Ibland har denna flicka armpuffar, ibland flytbälte och ibland ingenting eftersom hon själv tar av sig dem.
Bassängen är grund och flickan står på botten nätt och jämnt i den djupare delen. Flickan kan inte simma men är heller inte rädd för vatten och hamnar ibland under vattet men tar sig upp själv (eller med hjälp av andra vuxna som är i närheten med sina egna barn).
Har reagerat på att kvinnan nästan alltid lämnar 4,5 åringen i bassängen ensam och går upp till dusch/bastu med lillasystern. Är detta ok? Är det jag som är överbeskyddande som absolut inte kan tänka mig att lämna min son ensam i bassängen förrän jag vet att han kan simma eller lämnar honom i någon annas vård? Kvinnan lämnar alltså flickan ensam utan att be någon hålla koll på henne alls och för att komma till duschen måste man passera den stora bassängen. Får man ens lämna barn utan uppsyn i den åldern?
Nästa gång jag ska till badhuset ska jag fråga personalen vad de har för policy ang detta! Vet att flera har reagerat när de ser att flickan lämnas ensam. Är det jag som överdriver eller?