Grön Kiwi på gott och ont...
Jag gillar verkligen grön kiwi, men det kliar en hel del när jag äter den. Hur är det för er?
Jag gillar verkligen grön kiwi, men det kliar en hel del när jag äter den. Hur är det för er?
kiwi är besprutat till max. Villket gör att jag får blåsor på min tunga som svullnar upp. Älskar kiwi men men
Kliar inte. Men det är starkt. Har väldigt känsliga händer (atopiskt eksem) och kommer det något på fingrarna så kliar det.
Grön kiwi? Finns det nån annan än grön?
Ok, då vet jag att det finns mer än grön sort.
Svaret på frågan.. det kliar inte i svalget eller så, men både händerna och läpparna kan bli irriterade.
Så gott dock!
Kliar inte på mig vilket är tur då jag älskar kiwi :) Till o med min hund heter Kiwi ♥
vadå kliar?
Det beror på.
Jag misstänker att jag är korsallergisk, för det kliar och sticker i munnen på våren. Kan äta hur mycket som helst när det inte är pollensäsong.
När jag var liten kliade det mycket, nu kan jag få en mer stickande känsla på tungan. Jag äter den en halva i taget med sked:)
Jag är allergisk. I alla fall mot grön kiwi, har aldrig testat gul. Det grämer mig lite, eftersom kiwi är så jäkla gott. Jag får klåda i och runt munnen och sväller upp i svalget och ansiktet eller händerna. Blev allergisk i tidiga tonåren och det var länge min enda allergi, sen har det bara kommit fler.
Gillar kiwi men äter det inte speciellt ofta.
Det kliar lite. Speciellt på insidan kinderna och lite på tungan. Dessutom på händerna
Är de sura och starka kan det klia, men är de söta och bara himmelskt goda kan jag äta dem - med skal!
Älskar kiwi, både grön och gul och är tack och lov inte överkänslig eller allergisk
Grön svider mer n kliar, gul funkar hur bra som helst!