• Anonym

Hade du diarré innan förlossning?

Som rubriken lyder. Hade du diarré innan förlossning?

Blev plötsligt jätte trött och illamående nu på kvällen och gick på toaletten för att kolla läget.
    Plötsligt bara rann det (ursäkta detaljerna) Och jag kände mig inte direkt bajsnödig och hade inte heller "diarré mage". Utan det bara rann som vatten.

Kan det vara tecken på förlossning?

I övrigt känner jag inget Glad

• Svar på tråden Hade du diarré innan förlossning?
  • Anonym (:))

Det är ett bra tecken!
    Kroppen förbereder sig på vad som komma skall! :D
    Jag bajsa diarre i 2 veckor ungefär ;)

• minst

Japp! Dessutom kräktes jag upp all lunchmat precis innan jag fick krystväkar så visst kan det vara något på gång!

• Anonym
    Anonym (:)) skrev 2012-04-28 23:39:05 följande:
    Det är ett bra tecken!
    Kroppen förbereder sig på vad som komma skall! :D
    Jag bajsa diarre i 2 veckor ungefär ;)
    2 veckor? Jag hade mer hoppats på två dagar Glad.. Har iofs fyra veckor kvar men är så satans trött på att vara gravid. Känner mig liksom färdig med den processen Glad
  • Anonym (v 39)

Är i vecka 39 nu och har fått springa på toa de senaste tre-fyra nätterna då jag plötsligt blir väldigt lös i magen... Har för vana att vara uppe rätt sent på natten, men är lite orolig nu för att lägga mig, jobbigt om jag inte hinner på toa för det blir plötsligt väldigt akut om man säger så... På dagen är magen som vanligt.

Känner mig inte alls klar, mest nojig över hur dåligt förberedd jag är och allt jag måste få klart innan det är dags, fast det är klart att man är förväntansfull ändå...Glad

• Junii

Ja + att jag kräktes som en galning i en timme ungefär. Det är mitt 5e barn men första gången jag har haft så. Värkarna startade dock inte förrän efter ett dygn. :)

• Anonym (LL)

Jag fick första värken kl 22.00 på kvällen. Vid 23.30 bara rann det där bak.
    Jag kände att det började trycka på där bak som när man är bajsnödig och hann knappt sätta mig på toan. Det var som att öppna en kran. Detta gjorde jag tre gånger fram till klockan 01.30 när vi åkte in. Framme 02.15. Dotter är född 03.45

Lycka till!! =) 

• Stork

Nej inte alls. Magen fungerade som vanligt... Kräktes inte heller något trots gasen hela tiden :)

• Anonym

Spännande läsning detta. Intressant att höra vad ni har för erfarenheter. Det är mitt första barn så man vet ju inte riktigt Glad

• Anonym
    Anonym (v 39) skrev 2012-04-28 23:49:59 följande:
    Är i vecka 39 nu och har fått springa på toa de senaste tre-fyra nätterna då jag plötsligt blir väldigt lös i magen... Har för vana att vara uppe rätt sent på natten, men är lite orolig nu för att lägga mig, jobbigt om jag inte hinner på toa för det blir plötsligt väldigt akut om man säger så... På dagen är magen som vanligt.

Känner mig inte alls klar, mest nojig över hur dåligt förberedd jag är och allt jag måste få klart innan det är dags, fast det är klart att man är förväntansfull ändå...Glad
    Oj då, då är du verkligen på G nu då Glad

Tyckte det mest underligaste var att jag liksom inte kände mig bajsnödig. Och att jag inte hade ont i magen som man brukar få vid vanlig diarré. Utan det liksom bara kom..
  • Hennu

Jag har samma problem! Fast jag har haft diarre i över en veckas tid nu, precis som att öppna en kran liksom! Jag har heller inte ont i magen eller så, enda jag kan känna av emellanåt är att min mage kan låta/bubbla hur högt och mycket som helst, men det är inte alltid det kommer ut något när jag går på toa. De senaste två nätterna har jag vaknat av att behöva springa på toa, förut har det bara varit dagtid. Min avföring är som sagt precis som vatten och är mer eller mindre svart/grön i färgen! Detta oroar mig faktiskt.. Någon som haft såhär?! Jag är i vecka 38 (37+2), födde mitt första barn i vecka 40 (39+5). Detta är mitt andra.

Svar på tråden Hade du diarré innan förlossning?