• Reflexa1

Vart kan man köpa täcke till barnvagn?

Var på Ikea igår och ville handla täcke som jag skall ha till bebisen i barnvagnen sedan när han kommer till världen.  Jag hittade bara påslakan, och de är ju jätte stora. Vill ha någon mindre filt som man kan dra över ett täcke på, vart hittar man sådant? Vad jag har hört också skall man inte ha kudde i barnvagnen eller sängen när de är precis nyfödda, stämmer det?

• Svar på tråden Vart kan man köpa täcke till barnvagn?
  • Mynta

Nyfödda ska ha kudde i både vagn och säng (kolla barnbutikerna), däremot ska man vara ganska försiktig med täcke. IKEAs täcke rekommenderas först från 1 års ålder.

Vi har inte använt täcke alls första året, pyjamas och en bomullsfilt inomhus. Ute har vi kompletterat med en fleecefilt och locket till barnvagnen (och såklart lite mer rejäla kläder).

Täcken som är okej för spädbarn finns på barnbutiker även det.

• Reflexa1
    Elvis Mamma skrev 2012-04-29 11:47:59 följande:
    Babyproffsen har massor av täcken, filtar å speciella kuddar för nyfödda
    Ser inga priser på deras hemsida?
  • Reflexa1
    Mollan77 skrev 2012-04-29 11:56:11 följande:
    Ullared har, om du bor i närheten...
    Bor i sthlm
  • eulalian

Finns speciella barnvagnstäcken :)

• eulalian

Citygross har oxå täcken och kuddar, massa tillbehör till barnvagnar. Iaf i Falun :)

• Reflexa1

Hittade en sida nu som hette barnparadiset.se
    Dör hade dom påslakan+örngott och sedan fick man även täcket och kudden i priset. Allt för ca 265:-
    Lät ju jätte bra:
    100 % bomull. Örngott och kudde: 25x35cm . Påslakan och täcke: 70x80cm .
    Täckens och kuddens stoppning är luftig och antiallergisk (Yttertyg i 100% bomull, stoppning 100% silikonbehandlad hålfiber för god komfort). Täcke ca. 3 cm tjock. Tvättas i 60 grader.

Svar på tråden Vart kan man köpa täcke till barnvagn?