• Lusekofta

Flyga från Kastrup, var parkera?

Hej!
    Någon klok skåning kanske kan ge oss tips. Vi (jag, min man och två barn 5 och 2 år) har bokat en resa i sommar, bra pris från just Kastrup. Kruxet blir att vi kommer komma hem kl 01.35 mitt i natten. Vi dividerar lite här nu om pris kontra bekvämlighet var vi ska parkera. Hade tänkt boka billigt hotell på Scandic Segevång, och hörde att man kan parkera i Hyllie och sedan ta pendeln över. Men, hur är det att komma dit mitt i natten? Ska vi ta den extra kostnaden att åka över bron för att långtidsparkera på en budgetparkering för 400 DKK på kastrup eller blir det bara mer omständigt? Jag tänker också att det eventuellt kommer gå smidigare att parkera i Hyllie, ta pendeln och sedan bilen därifrån till hotellet. Ge mig goda råd pretty please!

• Svar på tråden Flyga från Kastrup, var parkera?
  • Hackad på FL
    Lusekofta skrev 2012-04-29 21:24:02 följande:
    Hej!
    Någon klok skåning kanske kan ge oss tips. Vi (jag, min man och två barn 5 och 2 år) har bokat en resa i sommar, bra pris från just Kastrup. Kruxet blir att vi kommer komma hem kl 01.35 mitt i natten. Vi dividerar lite här nu om pris kontra bekvämlighet var vi ska parkera. Hade tänkt boka billigt hotell på Scandic Segevång, och hörde att man kan parkera i Hyllie och sedan ta pendeln över. Men, hur är det att komma dit mitt i natten? Ska vi ta den extra kostnaden att åka över bron för att långtidsparkera på en budgetparkering för 400 DKK på kastrup eller blir det bara mer omständigt? Jag tänker också att det eventuellt kommer gå smidigare att parkera i Hyllie, ta pendeln och sedan bilen därifrån till hotellet. Ge mig goda råd pretty please!
    Bekvämlighetsmässigt så är det ju något bättre att parkera på Kastrup och slippa tågresan.

Ekonomskt blir det säkert billigare att parkera i Malmö, glöm inte att räkna in två avgifter för bron om ni kör till Kastrup! 
  • Bolaget

Bekvämlighetsmässigt är det väl bättre att parkera i Malmö och ta ta tåget över. Bara ta rulltrappan ner från terminalen så är man ju på tåget och avståndet från stationen i Hyllie till parkeringen är närmare än att gå till parkeringarna på Kastrup.

• Dixie

när vi flyger från Kastrup köra vi alltid över och parkerar där - så smidigt! 

särskilt om ni kommer hem mitt natten, då hade jag inte velat få med två barn på tåget - vi brukar alltid göra så att min man går och hämtar bilen och jag stannar på terminalen med barnen och väskorna sen kommer han och hämtar oss.  

• Hackad på FL

Tåget från Malmö är inte kul alltid och absolut inte bekvämt att åka med mycket bagage. Ibland är tågen så fulla att det knappast finns ståplats. Har t.o.m.sett handgemäng p.g.a. att folk inte får plats så nog är det bekvämare att ta bilen hela vägen.

• evaoregon

Taxi kan ju vara ett alternativ.  Det brukar vi ta när vi åker till Sverige och hälsar på min syster som bor i Malmö.  Jag vet inte om det blir dyrare eller billigare än att parkera på Kastrup.  Min syster brukar förbeställa taxi åt oss som väntar på oss när vi landar.  Ganska smidigt i alla fall.

• Lusekofta

Tack för era svar!! Om vi nu skulle parkera på Malmösidan - hur är säkerheten i det området mitt i natten en lördag? Jag är helt säkert paranoid, men Malmö har ju blivit lite ökänt...

• Dixie
    Lusekofta skrev 2012-05-06 14:44:13 följande:
    Tack för era svar!! Om vi nu skulle parkera på Malmösidan - hur är säkerheten i det området mitt i natten en lördag? Jag är helt säkert paranoid, men Malmö har ju blivit lite ökänt...
    det området är ju i princip öde på natten - skulle inte tro att ni är i någon form av fara på Hyllie!
Svar på tråden Flyga från Kastrup, var parkera?