Ni som har en portabel aircondition inomhus, se hit tack!
Har mailat på några annonser på dessa och de svarar alla tre att man måste ha en slang ut genom tex ett fönster. Är det verkligen så, finns det inget uppsamlingskärl eller liknande?
Har mailat på några annonser på dessa och de svarar alla tre att man måste ha en slang ut genom tex ett fönster. Är det verkligen så, finns det inget uppsamlingskärl eller liknande?
Jo, det finns... Vet dock inte var man får tag på en :)
På den vi har måste man ha en slang ut genom fönstret.. eller ja, ett stort rör med typ 15 cm i diameter...
Mitt sovrum är nämligen pyttelitet, har byggt ut en klädkammare till ett sovrum, min säng är 140, sängen står mot väggen och vid sidan om och vid fötterna har jag ca 35 cm bara.. och det blir så VARMT.. redan nu.. fasar för i sommar... jag har ett fönster men det går ut i hallen så det är ju inte så bra
AC:n är en inverterad värmepump med en kall och en varm sida, någonstans måste varmluften evakueras. Jag har den genom fönstret som jag tätar med skumgummi.
Hmmm det är säkert 4 meter till ett handfat eller badkaret och det känns ju lite krångligt... Kanske min dröm om en AC gick i kras nu då..
Jag bor i lägenhet. Men har frågat på en annons där dom påstår att det finns ett uppsamlingskärl, så jag ska kolla vidare
Aha.. ja då är det ju helt meningslöst för mig helt klart. Tänkte inte ens på den tjocka slangen. Tack för att du förklarade så pedagogiskt :)