Byta namn på en 7månaders..?
Jag har ett stort dilemma jag hoppas någon av alla er fina därute kan hjälpa mig med.
Vi har en liten tjej på 6 månader med ett namn, vill inte skriva vilket, som jag sedan nån månad efter hennes födelse känt är lite fel.
Namnet i sig är jättefint! Men hon passar verkligen inte i det. När jag säger hennes namn känns det inte som
att det är henne jag tilltalar utan att namnet bara är ordet jag säger när jag vill prata med henne.
Hon har ett underbart andranamn jag allra helst ville att hon skulle heta men min man var inte så sugen på det vid hennes födelse så därför bara tog vi det hon nu heter för att hon skulle ha ett namn. Så känner jag..
Jag har gått och väntat och hoppats att namnet ska växa in i henne men det blir bara värre.
Min rädsla är vad alla, familj och vänner, ska tycka om vi ändrar tilltalsnamn till hennes andra namn? Det blir ju inga problem med skatteverket eftersom hon redan heter det också, det är vad alla ska tycka när vi plötsligt börjar kalla henne en het ny sak...?
Hon själv är så pass liten att hon inte reagerar på namnet utan hon tittar på oss och ler oavsett vad vi säger till henne. Jag kallar henne mest älsklingen så det är det namnet hon hört mest ändå.
Är vi oansvarsfulla och dåliga föräldrar om vi ändrar hennes namn nu? Kan det skada henne på något sätt?
Jag känner att det kanske inte gör henne någon skada då hon faktiskt inte vet vad hon heter än samt inte börjat förskola och lärt känna massa människor utanför familjen.
Jag behövde bara få ventliera ut det här för jag vågar inte prata med familjen om det än. .. mår väldigt dåligt över detta då jag känner att vi gjort ett stort misstag som namngett henne med helt fel namn! ska hon behålla det och vi ska hoppas hon växer in i det när hon blir äldre eller byta nu? ett stort dilemma för oss...