Kycklingwok!
Behöver recept på kycklingwok!, har köpt hem haricoverts, broccoli, vattenkastanjer, kyckling och nudlar!. Kan klart köpa hem mer om det behövs!.
Behöver recept på kycklingwok!, har köpt hem haricoverts, broccoli, vattenkastanjer, kyckling och nudlar!. Kan klart köpa hem mer om det behövs!.
Jag brukar ha vattenkastanj, bambuskott, minimajs och kyckling. Kryddar med wokkrydda (en mix) och häller på nästan en hel flaska ketjap manis (en sorts soya), och serverar ris eller nudlar till :)
Jag älskar den lite nötiga smaken så jag använder några droppar av sesamolja.
samt
koriander
vitlök,
soja
ingefära
salt
paprika
cayenne
peppar
Sesamoljan finns i småflaskor och kan användas till marinad, och även i tex kinamat inspirerat biff med lök/bambu.
Sen är det väldigt gott att woka med nudlarna/riset och knäcka ett ägg i, som får stelna lite och sen röra ut det.
Det är även gott att krydda med rödcurrypasta och tillsätta cashewnötter.
brydde aldrig mig att skriva då du redan hade inhandlat ..
brydde aldrig mig att skriva då du redan hade inhandlat ..
ska gå in på din blogg och kolla.
ska gå in på din blogg och kolla.Har inte hunnit sätta in alla mina recept, håller p åatt fixa bloggen fin nu :). Har typ 5-7 recept att lägga in :)
Och jo, när man gör wok, så ska alla ingredienser vara klara.
För det finns ingen jävel som hinner hacka eller greja nått under tiden man wokar.

Håller på att spy, fy så äckligt. Kokade nudlar och stekte bacon och vitlök. Sen tog jag bort vattnet från nudlarna och hällde ner baconet, sen i med en creme fraiche och salt, peppar och hot sweet chilisause. Det smakar så illa. Vill inte äta det!. Har det brevid mig. Haha.