Kraftig mensvärk - hjälp?
Jag har aldrig haft bekymmer med mensvärk förr, har alltid blivit hjälpt bra på Ipren, om jag bara tagit det direkt då jag känt av värken. Har endast behövt knapra Ipren de 1-2 första dagarna och har sedan varit smärtfri resten av mensen.
Nu hjälper ingenting. Har provat kombinera Panodil och Ipren och har även provat byta ut Ipren mot Diklofenak (Voltaren), Naproxen och har även provat Treo. Det hjälper icke! Till på köpet har haf den här värken längre, sist jag hade mens hade jag det en dag efter då mensen slutat (?!). Har provat TENS och värmedynor, funkar inte. Provat motion (hjälpte också innan) men nej, inte nu.
Jag använder inte hormonella p-medel (pga biverkningar) och inte heller kopparspiral (blivit avrådd av gynekolog). Jag har fyra graviditeter bakom mig och två barn. Denna mensvärk har kommit efter min andra förlossning men den har inte varit så här jävlig hela tiden och heller inte varje gång. Det har liksom stegrats och blivit värre.
Var på gynundersökning sist för ca 1 ½ år sen och då såg allt kanoners ut. Har ingen som helst historia i släkten med gynåkommor...
Vad gör man åt sånt här? HJÄLP!!!