• Chianti

magsjuka, dricka el inte?

har spytt hela natten. för varje klunk vatten jag dricker får jag fontänkräkas. Känns som att det omöjligen kan stanna vätska i kroppen. Bör jag dricka ändå och kräkas, el avstå från att dricka ett halvt dygn för att inte trötta ut kroppen m kräkningar? Känns som att kräkandet sliter en del på kroppen och gör av m massa energi.

Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • Svar på tråden magsjuka, dricka el inte?
  • Kya

Du lär nog kräkas ändå, oavsett om du har nåt i magen eller ej. och att kräkas galla är inte skönt!

du dricker bara vatten, va? fortsätta dricka.

Memento mori
  • RiaRa

Man brukar säga att man ska ta vatten teskedsvis, dvs inte klunka i dig vatten då du dricker. ta en tesked ljummet vatten.

• puss

du ska dricka. kroppen hinner ta upp lite innan det åker upp igen.
    du behöver det.

krya på dig.   

Easy cum easy go
  • Pickeli

Du ska absolut dricka, men inte så mycket åt gången och drick hellre vätskeersättning istället för vatten!

Om du börjar spy galla så kan du ju dricka mer vatten så du får spy upp det istället!

Google it!
  • sasso78

Ja, du ska dricka men liiite åt gången, inte ett helt glas alltså utan här pratar vi teskedar åt gången fast OFTA.

Lite åt gången alltså men ofta.

• kudden12

å,din stackare,,fy vilken natt du haft,,jag är ssk,och du kan låta magen vila ett par timmar , ingen vits att försöka få i nånting ännu. om du har isglass hemma är det jättebra,då du får i dej lite energi genom sockret..och utrörd cocacola är oxå bra,då det faktiskt brukar stabilisera magfloran efter magsjuka..men sov en stund först,och låt som sagt magen bara vila..

• kudden12

du kommer vara trött hela dagen,men illamåendet och kräkningarna ger nog med sej under förmiddagen,,om du bara låter magen vila,,

• Chianti

Hej Kudden, tack för att du frågar. Jo jag slutade kräkas vid 11 och sen dess har jag fått behålla den vätska jag petat i mig. Man blir sjukt svag av förlora vätska, jag har sovit som i dvala nästan hela dan. Hoppas jag kan sova i natt också.
    Glad Valborg på er alla!

Svar på tråden magsjuka, dricka el inte?