• Anonym (????)

underättar polisen socialen om man blir häktad?

Har en fundering, min ex sambo sitter häktad , vi har ett gemensamt barn.
    Jag undrar om polisen medelar socialen att han är häktad eller om det är nått jag själv måste göra! För just nu är detjag som sköter hans räkningar i väntan på åtal i fall han fälls eller frias. Vill inte vara den som berättar till våran handläggare( har genemsam handläggare än så länge eftersom vi ligger i separation)

• Svar på tråden underättar polisen socialen om man blir häktad?
  • Anonym

nä,bara om det gäller barn som blivit tagna.

• Anonym (????)

han är häktad för grov misshandel , men inte fälld än, utan väntar på att åtal ska väckas.
    men är det en rutin som polisen gör eftersom man är förälder och har barn eller får dom veta det sen först om han blir fälld?? 

• kimi90

Dom anmäler alltid till soc om det finns barn i faniljen

• Anonym

"Ligger i separation"? Har ni separerat och har olika boenden?

• Anonym (????)

väntar på bostad .bor hos bekant med barnen än så länge.

• Anonym (????)

vet ni om det görs på en gång eller först när rättegången varit?
    När det gäller unga som begår brott vet jag att socialen blir underättad direkt men om man är myndig? 

• Anonym (varit där)

Ja det gör de, om brottet är grovt och det finns barn. Jag har varit med om det själv då min man blev anhållen misstänkt för grovt narkotikabrott. Har ni gemensam vårdnad? Om du har ensam vårdnad kanske polisen inte anmäler.

• Anonym (????)

varit där.

ok då vet jag. jo vi har gemensam.
    fick dom veta det direkt eller efter rättegången ..man vet ju inte om det blir fällande dom. 

• Anonym (varit där)

De fick veta det av polisen när han blivit häktad, jag tog även själv kontakt med soc för att ligga steget före. Det har inte varit rättegång för honom än

Svar på tråden underättar polisen socialen om man blir häktad?