• stockholm11

Namnet Ingo?

Funderar på att döpa vår son till Ingo.
    Vad tycker ni?

• Svar på tråden Namnet Ingo?
  • katalysator

Som gamer måste jag säga att min enda relation till namnet Ingo är att så hette den elaka snubben som tog över Lon Lon Ranch i Zelda: Ocarina of Time, och han var ju ingen kul kille så jag hade inte döpt ett barn till det. Solig

• Johan70
    katalysator skrev 2012-04-30 11:38:26 följande:
    Som gamer måste jag säga att min enda relation till namnet Ingo är att så hette den elaka snubben som tog över Lon Lon Ranch i Zelda: Ocarina of Time, och han var ju ingen kul kille så jag hade inte döpt ett barn till det. Solig
    Ingo är ju snarare ett smeknamn för Ingemar Johansson. Det är nog så de flesta ser på saken, även om Johansson dog för några år sedan. Han är ändå en av Sveriges största idrottsmän genom tiderna.

Å andra sidan, kan inte Ingemar funka bättre som registrerat namn? Ingo kan ni ju kalla honom ändå, som smeknamn, om ni vill.
  • Solaika

Har en kollega vars son heter Ingo. Inget jag skulle välja men det finns absolut värre i så fall.

• stockholm11
    Johan70 skrev 2012-04-30 11:41:25 följande:
    Å andra sidan, kan inte Ingemar funka bättre som registrerat namn? Ingo kan ni ju kalla honom ändå, som smeknamn, om ni vill. 
    Tack för åsikterna.
    Ingmar känns nog inte som ett alternativ tycker vi.
  • RocketQueen

Helt okej tycker jag, inget jag själv skulle välja men jag skulle inte direkt höja på ögonbrynen om jag hörde det heller.

• emmak

Njae!? Känner en man som heter ingmarsson i efternamn och han kallas ingo. Vet inte om jag tycker det är ett förnamn utan mer smeknamn.

• LunaLunatic

Aldrig hört någon heta/kallas det, men jag gillar't.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Vulpecula

Helt okej. Det är förresten inte bara ett smeknamn utan ett riktigt och gammalt namn, den latinska formen av Inge. :)

• Annoz87

Det är inte ett smekanamn utan ett fornnordiskt namn efter guden Ing. Som Inge, typ. Jag gillar det!
     Blev det Ingo?

• rebeckan

Min förra hund hette det ;P men det är fint :D

• dec2010

Hette inte barnet i hotell gyllene knorren (julkalendern) så? Jag tycker det är fint.

Svar på tråden Namnet Ingo?