• Indiansommar

Linas matkasse och liknande kassar

Var inne och läste på Linas matkasse, tänkte att det kanske kunde vara något för oss stressade! Tyckte att inspirationskassen verkade passa oss min man, sonen på 19 år o mig bra. Men 569 kr för 3 middagar är det inte väldigt mycket pengar?? Någon som testat på detta? Är det värt pengarna?

• Svar på tråden Linas matkasse och liknande kassar
  • Tonårsmamman1

Vi använder Mat i veckan, det kostar 799 för 5 middagar för 4 personer. Vi har det varann vecka. Visst, det kostar mer än att handla själv, men vi tycker det är värt det. Blir mycket mer varierad mat.

• mamma al

Eftersom vi har små barn har vi Linas barnkasse. Suveränt för oss stressade småbarnsföräldrar. Den kassen ör nog dock ingenting för er då den verkligen är BARNVÄNLIG med enkla recept och enkla samker.

Min erfarenhet är att inte handlar alls den veckan man har Linas och därför sparar in på alla spontanköp. Därför blir det inte så mycket dyrare.

• Guldrosen

Vi, min man, vår son snart 20 år och jag, körde med ICAs Inspirationskasse (675 kr) i början men har bytt till Billiga veckan istället för sonen ville testa den. Vi betalar 529 kr för 5 middagar till 4 personer. Jag tycker att det är helt underbart med dessa kassar. Bara det här att slippa komma på middagar själv är värt mycket för mig. Sedan är jag inte ledsen över att slippa fara runt i affären och handla sent på kvällen. Den tiden som jag spara för att någon annan har kommit på vad jag ska äta och dessutom plockar ihop varorna till mig är guld värt för mig.

Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • Indiansommar

Ja, jag tycker också att det verkar suveränt med att få maten direkt hem och slippa handla, men kände mest att jag tyckte det var mycket pengar med 569 kr för 3 dagars middag och jag antar att det inte blir så mycket mat över att det räcker till matlådor också....

• eulalian

Håller med föregående som sa ICAs "billiga veckan"! Så skönt och det är riktigt god mat! Aldrig fundera på vad vi ska äta. Bara titta på receptet, öppna kylen och sen äta.

Vi är en ung familj med en son på 1 år. Vi klarar oss i 2 veckor på EN kasse och beställer därför bara varannan vecka. 549 kr för 5 rätter, 4 portioner av varje. Tycker det är billigt för 2 veckor! :)

• eulalian

Alla ingredienser till rätterna. Kött/fisk/kyckling någon veg ibland. Pasta/potatis till och det är alltid grönsaker/sallad med.

"hur mycket"? Hur tänker du då? Slå upp ett recept och titta på ingredienserna, dom som står är med, till 4 personer, ibland till 5. Ofta dpecialgjorda förpackningar så man inte ska få saker över :)

• Indiansommar

Jag tänker på kött tex, är det en kotlett/kycklingfilé/laxbit eller vad det nu är som ingår per person eller hur räknar dom?

• Zara10

Vi kör ICAs matkasse 5 dagar billiga veckan , kanon bra. , vi är 2 vuxna 3 barn på 16 år 12 år o 18 mån o vi får mat över varje dag ! Betalar 549 kr men hämtar den själv när vi ändå ska handla frukost mm

Svar på tråden Linas matkasse och liknande kassar