• Golddigga

Pigmentfläckar i ansiktet!!! :-(

Fick mitt andra barn för två månader sen och solade solarium när hon var en vecka då jag var vit som en skolkrita! Direkt efter solningen så fick jag svagt gråa fläckar ovanför munnen och på båda kinderna. Direkt efter det köpte jag solskydd 50 och inget mer solarie. Idag var det sol ute och jag var ute "normalt" mellan 11-15 och satt på uteplatsen en timmme  med en keps på huvudet och skyddade ansiktet. ÄNDÅ var fläckarna lite mer grå!!!!! ok att jag inte kan sola ansiktet alls men jag måste ju kunna vara ute normalt i solen? Jag hade ju solskydd 50 i ansiktet!

Med första barnet hade jag inga problem med pigmentfläckar.

Kommer dessa förvinna? När jag slutar amma?
    Vad önskar ni att någon sagt till er innan som färbättrat eller förhindrat fläckar?
    Dela med er av era erfarenheter och tips och trix!      

• Svar på tråden Pigmentfläckar i ansiktet!!! :-(
  • Barbabok

Mina kommer direkt om jag solar, så enda trixet är att undvika solen eller att sluta bry sig  Får mellan ögonbrynen och lite svagt ovan överläppen.

• Ineedanick

Lägger till i favoriter eftersom jag är preggers och själv fått fläckar

• Golddigga

Jag vill bara kunna vara ute normalt...

sola ansiktet behöver jag inte då jag ändå sminkar mig mycket så färg kan man lätt fixa ändå. Och så finns det brun utan sol..

Men varför hjäkper inte solskydd 50 mot att kunna vistas i solen?   Jag ska väl inte behöva sitta inne mellan 11-15 när solen är som starkast? (((

• lilly2010

Man måste smörja igen efter typ 1-2 timmar för fullt skydd, det förbrukas i solen

• Ineedanick
    Golddigga skrev 2012-04-30 22:08:27 följande:
    Men det är ju svårt när man har smink? "Måste" ha smink

Jag har inte så mycket foundation på våren, men i min lancome är det solskydd..
  • Michiyo

alltså solskyddskrämer är ju gjord för att stoppa skinnet från att bli brun utan att stoppa uvstrålarna från att ta för hårt på dig. 

man ska ju använda 50 tills man börjat fått färg för då klarar kroppen att skydda sig själv lite bättre och då gå ner till faktor 30 osv.. men få som faktiskt följer det^^

kan säga att jag blev illa bränd med solskydd 50 2010 när jag var gravid.. från att ha vitt skinn har jag nu fröknar över hela överkroppen och det är ju såååå fult.. har alltid haft fräknar i ansiktet och tyvärr syns sånna mer när man vistas i solen.. vintertid brukar dom bli nästan helt osynliga.. (tänk dig chocken när man går i skolan och våren kommit och en vän utbrister i förvåning "men har du FRÄKNAR????" ehrm jo jag har alltid haft det-.-)

tyvärr kommer du nog inte ifrån dom.. har du tur är det bara hormoner som ställt till det för dig men är det riktiga pigmentförändringar så försvinner dom inte tyvärr. 

• Golddigga

Det borde ju va hormoner med tanke på graviditet/förlossning/amning.., hoppas och ber till Gud att de försvinner...

Längtar nu tills jag börjar jobba då är det bara en månad under semestern som är extra jobbig...

Jagvågar inte gå ner till 30 när inte ens 50 hjälper mot att vistas normalt i solen

• Golddigga

Är det nån som tagit bort melasma och klarat sig från att det kommit tillbaka under sommaren?

• Ineedanick

funderar på att ta bort dem med fraxel. har ändå acneärr jag vill ha bort. nu rtestar jag krämen superglandin. har haft den i en månad. ännu inget resultat..mustachen kommer så fint varje gång jag går ut i solen!

• Golddigga

Men laser och ipl ska man inte använda mot melasma om den är hormonell. Det kan förvärra allt!!! Man ska använda kemisk peeling istället. Jag har läst om super glandin, berätta gärna hur det går framöver.

Så synd man sällan läser nåt positivt om melasma

• Ineedanick

jag tänker visst på solfläckar. det står att man använder fraxel...

yup, som sagt än så länge ingen skillnad. står till och med i en artikel att den ska skydda mot nya fläckar, men det gör den inte..använder eucerin 50 för det.

• Golddigga

Jag kan inte leva med mustasch!!!!!!!! Jag vill fan skära sönder hela mitt ansikte och det tar flera timmar vissa mornar att bli klar. Idag fick jag tvätta om ansiktet en gång för att första sminkningen inte blev bra jag tittar mig i spegeln typ 100 gånger och jag överdriver inte. Det går ut över mina barn fp jag är lättirriterad och blir ståendes framför spegeln. (

Svar på tråden Pigmentfläckar i ansiktet!!! :-(