• Anonym
    Äldre 30 Apr 20:43
    664 visningar
    0 svar
    0
    664

    Sömnvägrande dotter

    Jag blir knäpp snart. Vår dotter får inte sova mer än en gång på dagen eftersom om hon sover mer är hon vaken till 3 på morgonen. Men hon är skitsvår att natta VARENDA kväll. Varenda kväll är det samma visa. Vi ger henne gröt kl.18. När hon ätit klart sätter vi på nattblöjan, byter till pyjamas och borstar tänderna. Sedan går vi in och ska natta och även om ungen är så trött att hon ser i kors så i samma sekund vi går in i sovrummet är hon klarvaken och ingenting får henne att varva ner. Vi har testat: vagnpromenader, bad, sagor, musik, film, knä (men då ålar hon bara runt och ska till varje pris ner på golvet), det går inte att massera eftersom hon kryper runt i sängen (jag vägrar stå och tvångshålla henne tills hon somnar eftersom det för mig är lika med barnmisshandel), vi kan ju inte åka runt i bilen varenda natt och hon somnar aldrig i bilen när hon har sin sovtid - annars sover hon jättegott i bilen men inte när hon faktiskt ska och får sova. Då är hon klarvaken, kör man en längre sträcka då så skriker hon sig hes.
    Jag känner mig så hjälplös när INGENTING vi gör fungerar för henne. Jag har köpt boken Somna utan gråt men metoderna fungerar enbart när hon är sömnig och riktigt riktigt trött, är hon 5min ifrån det tillståndet fungerar ingenting.
    Snälla hjälp! Jag vet inte vad vi ska göra längre.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-30 20:44
    Hon är alltså 8,5 månader gammal nu och har hållit på såhär i 2,5 månader. Senaste kvällarna har hon till och med försökt ha mig som napp, detta har jag aldrig tillåtit och när jag tar ut bröstet ur munnen på henne så börjar hon skrika igen.

Svar på tråden Sömnvägrande dotter