• Smultroneet

Britax two-way max

Ska köpa ny barnstol åt sonen och såg nu att dom hade jätte bra pris på jollyroom på barnstolar, man kanske inte ska köpa barnstolar på nätet vad vet jag men jag undrade lite iallafall om den är bra eller om ni rekommenderar någon annan, kommer snart att ha 1 en nyfödd, en på 1 år och en på 4år så det blir ju lite trångt med alla bilstolar :) Passar den bra till de flesta bilsorterna eller? är den smidig att flytta mellan bilar om man har dubbla uppsättningar?

• Svar på tråden Britax two-way max
  • Hannathu

Den är en av de som tar minst plats i bilen, som ändå tar ett ganska stort barn men den passar inget vidare för en ettåring om det är till det barnet ni tänkt er.

Med extra uppsättning underförankringsband är det ganska enkelt att flytta stolen och den funkar i de flesta men det är alltid bäst att prova.

• Sisisisi

Twoway passar bra till 4-åringen, det är den stol som funkar längst tid bakåtvänd. Lätt att montera och flytta. Ska du ha alla stolar i bak måste du testa i bilen först. Sen funkar det bra att beställa på jollyroom!

• Sisisisi

Twoway passar bra till 4-åringen, det är den stol som funkar längst tid bakåtvänd. Lätt att montera och flytta. Ska du ha alla stolar i bak måste du testa i bilen först. Sen funkar det bra att beställa på jollyroom!

• Smultroneet

Jag såg att den inte var så liten som jag hade tänkt mig trodde att den var 0-25 på hade tänkt ha den till 1 åringen:) Men efter att ha läst på lite bättre så tänkte jag satsa på en multi-tech II Någon som har någon erfarenhet av den?:)

• Sisisisi

Jag har en multitech är supernöjd! Men den tar stor plats åt alla håll...

• Smultroneet
    Sisisisi skrev 2012-05-01 18:08:18 följande:
    Jag har en multitech är supernöjd! Men den tar stor plats åt alla håll...
    Okej, Ja jag har ju en hyfsat stor bil så tycker det skulle vara konstigt om jag inte fick plats med alla 3 barn.Däremot om vi skulle åka i sambons bil en v70 tror du den skulle få plats med 2 stolar till? Vi har en brio till sonen nu som nr3 kommer få ärva och den tar inte alls mycket plats så där spar jag förhoppningsvis in lite plats:)
  • Sisisisi

Jag har provat i min v70 med multitech, twoway och en bältesstol och det får inte plats.

• Smultroneet
    Sisisisi skrev 2012-05-01 18:24:07 följande:
    Jag har provat i min v70 med multitech, twoway och en bältesstol och det får inte plats.
    Okej då kankse ja ska satsa på en Hi-way dom verkar ju vara mindre
Svar på tråden Britax two-way max