• Anonym (Propavan)

Propavan?

Hur långt innan sänggående tar ni propavan?

Står 1-3 timmar innan på min ask men personalen på apoteket reagerade och tyckte det var konstigt..

Frågade då vad som var konstigt och hur det brukade stå men det ville de inte berätta, så nu undrar jag vad läkaren sagt till er och hur ni egentligen gör-upplevelsen av det?

Blir ni trötta dagen efter som ni tar de för sent?

Svårt tt somna om ni tar de för tätt inpå osv osv        

• Svar på tråden Propavan?
  • veronica78

2h innan brukar jag ge mina patienter. De ger i regel ingen hangower dagen efter!

• Anonym (Propavan)

Tack för svar:)

• eulalian

Vi ger i samband med sänggåendet på vår avd, vet att det verkar segare än zopiklon, men trodde inte det var så mycket segare..!

Står det så i FASS så kan du lita på det. Sen är väl mycket individuellt, funkar det för dej så är det ju bra? :)

• Barbamama08

2 h enligt min läkares ordination

• Anonym (Propavan)

Är inte alltid det fungerar utan försöker hitta vad som funkar bäst för mig

började med bara imovanezopiklon sen kombinerade imovane och propavan men nu har jag bara propavan men upplever att jag inte somnar så bra av de.
    ibland vet man ju inte flera timmar innan om man snart ska lägga sig eller om det händer ngot annan under kvällen (helger framför allt) 

vad jag förstått så är imovane en insomningstablett och propavan en som man sover länge på?        

• älskarvår

Propavan är en sömntablett, d.v.s. Den ser till att man inte vaknar under natten. Insomningstabletter typ Zolpidem hjälper till att somna, men inte sova hela natten. Alltså tar man Propavan 2 Tim innan sömn, Zolpidem och liknande 10 min innan sänggående. Man bör inte ta dem om man inte kommer sova mindre än sju timmar, då kan man få bakiskänsla.

• Solaika

Imovane är en sömntablett.. Stilnoct är en insomningstablett. Propavan är en snällare sömntablett.
    Många tar Imovane eller stilnoct samtidigt som Propavan och då brukar de sova bra för när insomningsverkan slutar så tar propavanet över. Dock säger de flesta av mina patienter att de är trötta o tröga dagen efter av propavanen. Den tar 1-3 timmar att verka och sen sitter den i längre än resten av sömnisarna.

• Karriis

Till min pojkvän sa doktorn 30 minuter innan!
    Min pojkvän kom inte ens upp på morgonen efter...

Men 2-3 timmar låter nog vettigt.

Svar på tråden Propavan?