• alvisen

Tips på tatuering?

Hej! Jag har länge funderat på att tatuera mig (ca 8 år :P ) men inte vetat VAD och det har kännts rätt meningslöst att bara tatuera nåt för sakens skull. Nu har jag fått en dotter som är 5 månader gammal och jag funderar på att göra en tatuering som har med henne att göra. Vill inte ha en vanligt namntatuering (no offense, det är bara inte min stil). Jag har funderat på hennes fot- eller handavtryck, eller kanske en bit av hennes EKG - alltså som ett "sicksackigt streck" med nåt hjärta i änden eller så. Nån som har nåt annat förslag?
    Är inte heller säker på VAR jag vill ha den. Vill inte ha den typ på armen eller så, men kanske nacken, bakom örat (om den blir storlek mindre) eller så?
    Tacksam för tips!    

• Svar på tråden Tips på tatuering?
  • Emma2009

Jag tatuerade in tiger från nalle puh på skulderbladet då det representerar min dotter. Hon är min tigerunge då hon busar, rivs, och spinner som en tiger. Kanske något liknande du har om din dotter. Tänk på vid placering om du kommer att behöva dölja tatueringen så att det blir lätt att kunna göra det.

• alvisen
    Emma2009 skrev 2012-05-01 19:55:41 följande:
    Jag tatuerade in tiger från nalle puh på skulderbladet då det representerar min dotter. Hon är min tigerunge då hon busar, rivs, och spinner som en tiger. Kanske något liknande du har om din dotter. Tänk på vid placering om du kommer att behöva dölja tatueringen så att det blir lätt att kunna göra det.

Mysigt! Just nån seriefigur är nog inte min smak, men ändå ett bra tips Det där med placering har jag också funderat på. Nacken kan man ju dölja bara genom att inte ha håret uppsatt. Detsamma borde ju gälla för bakom örat? Tack!
Svar på tråden Tips på tatuering?