• jos77

någon som hört talas om krabbsjukan hos barn??????????

min sambo ringde hem nu o frågade om jag visste vad krabbsjukan va.hans kompis dotter har fått det.o jag har aldrig hört talas om det. är det någon som vet o kan svara på min fråga.nyfiken vad det är

• Svar på tråden någon som hört talas om krabbsjukan hos barn??????????
  • wesslan

Har faktiskt aldrig hört talas om...och jag är barnsjuksköterka. Måste vara nåt slanguttryck eller så?
    Blir nyfiken på vad han menar för sjukdom...

• jos77

jag oxå jag är så nyfiken

• Dickman

Aldrig hört talas om!!! Skriv gärna och berätta om du får reda på vad det är. Nyfiken..

• jos77

Tack mimmi Lina för länken det va tyvär krabbes sjukdom.fick reda på det nyss.dottern är 1 år,kan ej låta bli att gråta.

• Dickman

Ja gud va hemskt! Stackars dem.

• majatoby

min bror dog i krabbes sjukdom när han var två år. tyvärr lever inte barnet längre än 3 år.. det är en hemsk sjukdom. det föds ungefär 2-3 barn om året i sverige med denna sjukdom

• Max mamma

Vet en pojke som dog före nyår-05 i KRABBES,usch,de verkar vara en hemsk sjukdom,dom blir bara sämre å sämre å lever oftast bara 1-2 år.

Det otäcka är ju åxå att man märker "inget fel" på barnen förren vid ca.6 mån.

Sen slås allt ut i kroppen,muskler,hörsel,syn etc.

Väldigt otäck sjd.
    Me väldigt ovanlig åxå-ca4 st barn/år föds med denna sjd.

C.

• Isak J
    Har ni några frågor om sjukdomen så kanske vi kan svara på dom. Vår son hade Krabbes och har precis gått bort.
  • Jen80

Isak J: Baklagar verkligen sorgen ... Usch, vilken hemsk sjukdom.

Svar på tråden någon som hört talas om krabbsjukan hos barn??????????