• jippen

vändbar sittvagn!!??

Hej alla barnvagnskunniga!

Jag letar efter en lätt sittvagn som går att vända, helst ha liggläge och har ett bra fotstöd. FINNS det en sån vagn? 
    Nu har vi en britax b-smart, den är helt okej men den har ju en så otroligt liten sittdel, känns som sonen bara glider nedåt i den då den dessutom inte har något vidare fotstöd utan bara benstöd som går att fälla upp eller ner.

tacksam för tips!! 

• Svar på tråden vändbar sittvagn!!??
  • April barn

Håller med, Emmaljunga är toppen. Har kollat på en ganska liten vändbar men minns Ej vad den hette kolla deras hemsida :)

• Zandra f

de flesta är ju vändbara antingen med handtaget eller själva sitsen. de är rymliga men inte för stora och ombonade.

• jippen

tack för tipsen!
    Kollar faktiskt in emmaljungas vagnar nu och fattade tycke för nitro cityn, vet ni något om den? tyckte det lät bra med extra lång sittdel och svängbara hjul.
    Vi har även en crescent classic, som jag tycker om, men vill ju ha en lite smidigare vagn den här halvan av året då man inte behöver ta sig fram i snö och kyla. 

• älskarlivet81
    jippen skrev 2012-05-01 21:37:59 följande:
    tack för tipsen!
    Kollar faktiskt in emmaljungas vagnar nu och fattade tycke för nitro cityn, vet ni något om den? tyckte det lät bra med extra lång sittdel och svängbara hjul.
    Vi har även en crescent classic, som jag tycker om, men vill ju ha en lite smidigare vagn den här halvan av året då man inte behöver ta sig fram i snö och kyla. 
    Vi har en nitro och älskar den!
  • Lilla fjunet
    Andersson Johansson skrev 2012-05-01 21:41:25 följande:
    köpte emmaljungas city cross idag..och än så länge är vi super nöjda iaf
    Den är bäst=) har haft den i 1,5 år och bara älskar den och sonen älskar den oxå=)
  • Grodan82

Har en citycross och har älskat den från första stund"!!
    Har även en Twin nitro  (syskonvagn)  Jätte smidig med svängbara framhjul så långe man inte går i allt för lerig terräng och djup snö fast detta är inget större problem nu Tungan ute (Kan tänka mig att det är lite värre med en syskonvagn än eneklvagn blir ju den dubblavikten)

Svar på tråden vändbar sittvagn!!??