• anna7506

Koh Chang, Någon som varit där?

Funderar starkt på att åka till Thailand för sjätte gången och sitter redan nu och kollar in vad som kan tänkas vara intressant tills nästa vinter -07. Det som känns mest lockande just nu är Koh Chang. Koh Chang verkar vara ett lugnt ställe med fina ständer, bra hotell, god mat och kanske inte allt för mycket turister. Sist vi var i Thailand så var vi på Koh Samet som vi blev väldigt kära i, så vi söker någonting liknande. Kanske har någon resglad person varit på Koh Chang som kan ge oss ett utlåtande om var man bäst bor med tanke på lugnet och med resa med barn.

• Svar på tråden Koh Chang, Någon som varit där?
  • annica26

Hej på dig!!Hjälper till att puffa till lite...åker nämligen till Koh chang den 24 februari..=)..längtar så mycket!!Har ej vart där tidigare,förra året vi åkte var vi utanför pattaya och åkte över till Ko samet som för övrigt är en helt underbar ö!!!Vi valde ko chang nu för vi vill inte ha det stökigt å stojigt,utan semester och bra ställe för barn.Vi ska bo på Kacha resort på white sand beach...(finns med på nätet på apollos sida)

• cat

Hej!

Har varit på Koh Chang två ggr, där e helt underbart! Vi har bott både på White Sand beach och på Khlong Prao beach, det senare var lite lugnare men med betydligt färre restauranger etc. På White sand sätter de flesta rest. ut små bord på stranden på kvällen när tidvattnet dragit sig tillbaka, urmysigt!
    Vi hade inte barn med då, men ska nu iväg med vår 6 mån till Thailand. Vi ska åka om 6 v och planerar att vara kring Pattaya och åka över till Ko Samet, som jag gärna vill höra mer om! Har bokat boende på nåt som heter Malibu Garden resort där, ligger nog på en lite mindre avsides strand. Har varit i Pattaya tidigare och vet att stranden där är sådär men eftersom man nog inte kommer att vara där så långa stunder satsar vi mer på ok hotel med mysig pool.

• annica26

Hej cat!!
    I februari förra året var i Pattaya,åkte dit då min pappa bo där 6 månader om året...skulle nog inte åka dit igen med barn...stranden var inte bra,blev djupt snabbt...men vi hade ett bra hotell med pool,men har hört att man kan åka till Jomtien beach som ska ha bra stränder....sedan finns det oxå ett vattenland strax utanför pattaya som min 7 åringe tyckte var toppen.
    Vi åkte över till ko samet,jättbra förbindelse från pattaya och det är verkligen en paradisö!!!
    Vi åker till Ko chang den 24/2....

• frulan

Åååååååh, käre värld, vilka härliga minnen!

Vi var på bröllopsresa på Koh Chang för precis ett år sen. Vi bodde på White Sand Beach (KC Resorts) och hade det alldeles fantastiskt!
    I mitt galleri finns en bild på en solnedgång tagen från vår veranda. Vi bodde i en liten bungalow typ 10 meter från vattnet.

Ön var väldigt lugn och människorna var fantastiska! Älskar det Thailändska folket.
    För min man var det 6e (eller 5e) gången i Thailand och för mig första men absolut inte sista.

Saaaaknar vår vovve som sov på vår veranda! Önskar så att vi kunde tagit hem henne, men hon hade det bra där hon var (vi hörde med restaurangen där hon fick mat).

Det var tydligen lite mer turister än vad det brukade vara pga tsunamin. Folk hade bokat om sina resor eller folk som var där hade åkt över.

Vill man shoppa mycket så får man nog göra det i Bangkok, men för mig räckte affärerna!

Jättehäääääärlig ö!

ÅÅÅÅÅÅH, vad jag är avis på er som ska dit

• annica26

frulan!!!åhhh vad jag längtar tills vi ska åka nu,speciellt när man tittar ut genom fönstret och ser att det snöar!!Vi ska bo på white sand beach på kascha resort&spa...du har inga flera bilder därifrån..??

• frulan

Jo, massor, men de är hemma i datorn.
    Har du en mailadress så kan jag maila några godingar

Som är av intresse för allmänheten, alltså

• frulan

Kom just på att de flesta fina bilder är tagna med "vanlig" kamera, men vi har nog massa fina digitala oxå

• frulan

Nu har jag skickat hem adressen, ska se om jag hinner med att surfa lite när jag kommer hem, annars kommer de senast måndag...

Trevlig helg

• cat

Hej annica26!

Sist bodde vi oxo i Jomtien, stranden ngt bättre där men inte jämförbart med Koh Chang. Nu ska vi bo i Naklua, norr om Pattaya, ständerna bättre där och lige lugnare o mer familjärt. På Koh Chang är resturangerna till MAC bungalows och KC bung. jättebra, till rimliga priser.

• annica26

Ja vi hörde när vi var nere i pattaya att det skulle vara finare stand i Naklua men vi tog oss alldrig dit...var 2 gånger i vattenlandet där strax utanför pattaya.

• anna7506

Någon som vet vilken strand som lämpar sig bäst för oss som reser med barn, kanske även har tips på bra boende.

• annica26

Hjälper till att puffar upp tråden lite!!
    Anna7506:ska ni oxå till koh chang..??När..??vi åker den 24/2...white sand beach,kascha resort6spa

• anna7506

Jag har kollat runt lite på internet om Koh Chang, då vi ännu inte har varit där. Det skulle bli sjätte gången vi åker till detta underbara land, varje gång har vi valt ett nytt ställe och denna gång har jag fastnat för just Koh Chang. Jag är väldigt tidigt ute med att kolla runt, har tänkt att ev. åka dit feb./mars -07 så det är ju ett tag tills dess. Men det kan ju vara bra att kika lite på alla dessa hotell som finns, så kan man ju jämföra priser m.m.
    Fast jag skulle kunna tänka mig åka redan idag. Längtar så tillbaka till detta just UNDERBARA land, men snart åker vi i alla fall på semester men då till USA.

Svar på tråden Koh Chang, Någon som varit där?