• mymlan77

längd på slalomskidor!(snabba svar önskas!)

Ett barn som är ca 150 cm lång, hur långa slalomskidor är lagom för detta barn? Och spelar det nån roll om det är "vanliga" slalomskidor eller twintips?

Snabba svar önskas! :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden längd på slalomskidor!(snabba svar önskas!)
  • majssan

varför inte bara fråga i affären, de brukar ju va bra på sånt...

• mymlan77

ja, men nu är det på annons... :)

• majssan

110 cm är kanske lagom till en på 150...

• mymlan77

oj...110 lät kort..men de kanske ska vara så korta... ?

• Som snö

Ett barn som är ca 1.5 meter långt, hur mycket väger det?
    Och hur duktigt är det på att åka?

• mymlan77

har vikten med det hela att göra oxå? *noll koll* Han är rätt så smal...vet inte vad han väger.. runt 30 gissar jag.. Ja han "kan" åka så att säga...

• alan

Carvinskidor och twintip ska vara ca 10cm kortare än barnet, vanliga slalom skidor får gärna vara lika långa eller längre, beroende på hur bra åkaren är.

• Som snö

Har dålig koll på skidor till barn, men när det gäller skidor till vuxna så spelar längden mindre roll än vikten.
    110cm låter lite väl kort i mina öron. Runt 140cm skulle jag nog säga. Beror lite på typ av skida och sånt... Det är en djungel!

• mymlan77

för de jag hittat är 137 tror jag det stod... så de Borde ju funka?? Eller? twintips alltså...

• Som snö

Det funkar bergsäkert. Och ett par twintips ska ju ändå railas sönder på en vinter!

• alan

137cm till en 150cm:are passar alldeles utmärkt! (twintips)

• mymlan77

tusen tack för hjälp! Nu har jag skickat iväg ett mail till annonsören..Bara hålla tummarna och vänta..

tack än en gång

:)

• bimmer

Hej kom hem från fjällresan i söndags och på uthyrninges sa de att skidorna skulle vara till näsan ungefär och det fungerade bra på oss vuxna och även 6-åringen som var med men för fyraåringen fick vi byta till ett par kortare då det är lättare att åka med korta skidor. Vi hyrde carvingskidor

Svar på tråden längd på slalomskidor!(snabba svar önskas!)