• Anonym

8åring visade bild på en kuk från sin mobil

Satt i baksätet med mina syskon och en av deras kompisar låt kalla henne E och mina syskon för F och R.

E har en egen mobil, en samsung. En väldigt dyr mobil för att vara i hennes ålder, tycker jag. Vi skulle fara till skog för att grilla korv. Sedan så visade E en bild från hennes kamera och jag såg att det var en kuk. Jag tog direkt mobilen och gav till mamma och E sa: åhnej. Sen så sa mamma att E skulle nog behöva ta bort bilden.

Man såg att det var en kuk som hade stånd, alltså hård. Det var lite konstigt att en sådan liten tjej har en sådant bild på sin mobil. Det var en vuxenkuk och den var ganska så stor.

Vad tycker ni att man borde göra?. Eller hur skulle ni reagera på det? 

• Svar på tråden 8åring visade bild på en kuk från sin mobil
  • ajnas

Prata med hennes föräldrar! Har en 8-åring såna bilder är det något som inte är rätt, var har hon fått tag på den?

• April barn

Prata med föräldrarna!

• Anonym

Men jag kan inte prata med föräldrarna..

• Mr Espresso

Klart du ska prata med föräldrarna. Hade min dotter visat upp en sån bild för mig hade det inte varit någon tvekan!

• GranitBerg

Nu kanske det inte är så lätt för TS att prata med barnets föräldrar om en sån här sak, när hon (?) själv "bara" är storasyskon till det barnets kompisar.

TS, kan inte din mamma ta upp den med flickans mamma?

I övrigt vet jag att det är rätt vanligt att det skickas bilder kors o tvärs mellan barns mobiler. Jag har själv sluppit det helt (såvitt jag vet) vad gäller mina barn, men andra jag känner har barn som fått mycket sånt, i typ mellanstadiet. Och då är det väl lite spännande, kanske, och man visar varandra och skickar vidare, utan att fatta så mycket av vad det egentligen är som visas på bilderna. Så det är inte så säkert att man måste riva upp himmel och jord, liksom - även om det vore skönare att det inte förekom.

• Anonym

Ja, shit, åtta år låter väldigt tidigt. Mellanstadiet kan jag förstå. På min tid, på 80-talet, lekte killar och tjejer tafsleken. Dvs, vi killar jagade och höll fast tjejerna och tafsade så mycket vi orkade på brösten och ibland mer... alla var med på det även om det ingick i spelet att tjejerna skrek och försökte komma loss.

(Idag skulle nog det klassas som sexuella trakasserier och bli ett fasligt ståhej på lärare och föräldrar).

Istället håller ungarna på med porr...

• Janice01

Var det en bild som hon tagit eller en vanlig porrbild?
    Är man 8år så är man ju annars väldigt nyfiken på snoppar.

• Mr Espresso
    Janice01 skrev 2012-05-02 14:22:27 följande:
    Var det en bild som hon tagit eller en vanlig porrbild?
    Är man 8år så är man ju annars väldigt nyfiken på snoppar.
    Ja barn och i synnerhet pojkar i den åldern är nyfikna på snoppar, men då sin egen snopp. I detta fallet var det ju en vuxens man snopp vilket gör det hela väldigt obehagligt och jag förstår TS reaktion....
  • Anonym

Mycket märkligt att en 8-åring fotograferat en styv kuk. Vems, undrar man ju lite spontant.

• Janice01
    Mr Espresso skrev 2012-05-02 14:29:49 följande:
    Ja barn och i synnerhet pojkar i den åldern är nyfikna på snoppar, men då sin egen snopp. I detta fallet var det ju en vuxens man snopp vilket gör det hela väldigt obehagligt och jag förstår TS reaktion....
    Du, tjejer är minst lika nyfikna på snoppar i den åldern!
Svar på tråden 8åring visade bild på en kuk från sin mobil