• browneyes78

Sjukskriven pga trötthet?

Jag är gavid i v 7 och är så slut i kroppen, så utomjordiskt trött! Jag jobbar som bagare/konditor, med många och tunga lyft varje dag. Jag går och står hela dagarna. Just nu känner jag att det enda jag orkar med är att ligga i sängen, för att jag är så slut. Är det någon som har fått sjukskrivning godkänd pga detta, heltid eller deltid?

• Svar på tråden Sjukskriven pga trötthet?
  • linneaja

Jag har inget svar av personliga erfarenheter men jag har hört om tjejer som har blivit sjukskrivna på grund av den extrema tröttheten. Gå till din läkare eller hur man nu gör och hör :)

• Sockiplast

Min förra graviditet var jag sådär sjukt trött som du beskriver, bara sov så fort jag hade chansen. Jag hade bf på hösten och tog min semester rätt sent (fem veckor) sen fick jag en månads sjukskrivning som blev godkänd av försäkringskassan, kors i taket. Jag jobbar i kök, står och går hela dagarna, även lyft. Men det var ju i slutet av graviditeten, vet inte hur det är tidigare. Men ett tips är ju att du kan gå till läkaren och få två veckors sjukskrivning, då lägger sig inte försäkringskassan i eller hur man ska säga. Då får du ju i alla fall vila lite i ett par veckor och vem vet, du kanske piggnar till lite senare i graviditeten.

Lycka till!

• Eliasmamma

Det behöver inte gå över, jag var sjukligt trött från start till sonen föddes, sov nästan hela dagarna

• LillyLolo

Det e klart det inte är lika för alla. Men det är bättre att bli peppad :)

• Jamtlandstaus

Det är vanligt med den där extrema tröttheten i början o det är oxå vanligt att det lättar framåt v.12-15.
    Sen kan den komma tillbaka ex om man får järnbrist lite senare i graviditeten.
    Jag fick influensa runt v23 vilket sänkte mig i några veckor. Jag blev då sjukskriven 50%. Jag fick ökad astma dessutom. FK protesterade aldrig. Självklart är det viktigt hur läkaren skriver på sjukintyget. På min MVC finns en läkare kopplad just dit å han vet hur man behöver skriva. Ny är jag i v.34 o tröttheten är tillbaka så nu är jag sjukskriven 25% men tar snart semester : )
    Hoppas du snart får bli piggare! Lycka till!

Svar på tråden Sjukskriven pga trötthet?