• Fidelis ad urnam

Byta från Tele2 till 3. Dum idé?

Sitter och funderar på en födelsedagspresent till mig själv och hittade en rosa Samsung Galaxy II. Så söt!
    Men, den finns bara med 3 som abonnemang och jag har idag tele2.

Jag vill nu veta vad ni tycker. Är det dumt att byta till 3?
    Är ni som har 3 nöjda?
    Varför inte, om ni är missnöjda?
    Tacksam för alla svar, positiva som negativa. 

• Svar på tråden Byta från Tele2 till 3. Dum idé?
  • Fidelis ad urnam
    MammaEmelie91 skrev 2012-05-02 12:24:14 följande:
    Jag skulle inte ha gjort det. Jag har haft 3 och det var bara massa strul, sambon har 3 nu men ska byta så fort hans abonemang tar slut i sommar. 
    Vad för typ av strul handlar det om?

• RocketQueen

Jag har varit jättenöjd med 3. Sen flyttade vi och helt plötsligt hade jag ingen täckning på nedervåningen i vårt hus. Då bytte jag till tele2. Men hade 3 haft bättre täckning hade jag stannat.

• Sweet life

Jag är supernöjd...

Där mina föräldrar bor och vi har stuga fungerar inget annat. Inte ens Telia som lovat att dom ska kunna leverera kan göra det. Och eftersom tele2 går på samma nät som Telia har det inte vart något alternativ för oss..

Jag är väl kanske partisk i målet då jag jobbat på tre under hela min yrkesverksamma tid fram tills jag började studera för något år sen..

• MammaEmelie91
    Fidelis ad urnam skrev 2012-05-02 12:25:13 följande:
    Vad för typ av strul handlar det om?
    Jag lämnade in min telefon för lagning och dom slarvade bort den.
    Täckningen försvann helt plötsligt, man kan stå mitt inne i stan och det funkar inte.
    Massa sådant.  
    mammatillebbaa.blogg.se - 20år och snart TRE-trebarnsmamma!!
  • Sweet life
    MammaEmelie91 skrev 2012-05-02 12:30:14 följande:
    Jag lämnade in min telefon för lagning och dom slarvade bort den.
    Täckningen försvann helt plötsligt, man kan stå mitt inne i stan och det funkar inte.
    Massa sådant.  
    Oj, nu tror jag inte att 3 slarvade bort din telefon utan att det var Anovo Nordic som är verkstan dit alla telefoner skickas. Trist att det hände, har hänt mig också med en av mina telefoner. Alla reporders finns ju reggade i datasystemet och då ska det inte vara något problem att få den ersatt.
  • MammaEmelie91
    Sweet life skrev 2012-05-02 12:32:54 följande:
    Oj, nu tror jag inte att 3 slarvade bort din telefon utan att det var Anovo Nordic som är verkstan dit alla telefoner skickas. Trist att det hände, har hänt mig också med en av mina telefoner. Alla reporders finns ju reggade i datasystemet och då ska det inte vara något problem att få den ersatt.
    Ja, jag vet inte. De hade iaf ringt till mig några dagar tidigare och sagt att jag kunde komma och hämta den. Men jag fick en ny efter massa tjafs och krångel. 
    mammatillebbaa.blogg.se - 20år och snart TRE-trebarnsmamma!!
  • Zaarah1984

Jag har haft 3 i många år och är nöjd. Tycker det är bra täckning för det mesta, någon gång i skogen som det strulat bara och hemma hos svärföräldrarna men där är det dålig täckning oavsett operatör. Bra kundtjänst, väldigt trevliga och effektiva.

• Sommarnatt10

Jag är super nöjd med tre. Inga problem med täckning. Där min svärfar bor är tre det enda som fungerar!!! Inte ens Telia går är ute...har haft jätte mycket problem med min telefon lämnat in den flera gånger hos ett treombud (allsång ingen ren tre butik) han har krabat massor, men tre har hjälp mig jätte mycket o nu till sist har det äntligen löst sig med nytt abonemang o telefon!!! Så jag röstar för tre

• Familjen L

Jag har 3 nu och jag är riktigt nöjd. Jag hade tele2 innan. Jag har fått bättre service och råd från 3 kundservice än tele2. Jag är helnöjd med mitt byte av operatör.

• Zara10

Har haft tre i många år nu o har tre ABB där o aldrig haft problem eller fått dålig service. !

Svar på tråden Byta från Tele2 till 3. Dum idé?