Hur umgås ni med vänner?
Hej!
Jag är en tjej som har en liten kille på tre år. Har ett gäng vänner sen många år tillbaka som jag umgås med då och då. So far so fine. Vi har jätte kul ihop och ordnar tjejträffar och fikar då och då. Alla är dock singlar. När jag träffat andra mammor så har jag märkt att man ofta inviterar till att umgås - så att säga, genom att bjuda hem till parmiddagar osv. Min man är ganska burdus, vill själv välja vilka han umgås med och jag umgås med lite av en annan sorts människor än han gör. Alla klarar inte min mans rätt fram-sätt och ibland ganska hårda stil. Själv umgås jag hellre med folk som är mer finkänsliga - folk som tänker sig för innan de säger något som kan såra och är medveten om att HUUUR man säger något, kan få helt olika betydelse i mottagarens öron.
Därför kan min man och jag sällan ha gemensamma vänner. Och jag vet nästan på förhand att det är dömt att misslyckas om jag bjuder hem ett par som JaG kan tänka mig att umgås med.
Hur gör ni som har en partner med vänner? Om ni skaffar nya vänner, umgås ni helst som par innan ni lärt känna varandra tillräckligt bra? Det är intr alltid så lätt att skaffa vänner med barn har jag märkt.
Hinner inte gå till öppna förskolan på dagarna iom att jag jobbar och på förskolan blir det ju inte att man pratar med föräldrarna så mycket.