• Severus

Har era 13-15-åringar eget bankkort?

Har skaffat bankkort till mina flickor som går i 7:an och 8:an.
    Kände att det kan vara säkrare än pengar i plånboken, samt att det är lätt för oss föräldrar att via internetbanken göra en direktöverföring om det skulle behövas. 

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har era 13-15-åringar eget bankkort?
  • katalysator

Har inga barn i den åldern, men fick själv mitt första bankkort i samband med att jag fick mitt första egna bankkonto (som inte var ett sparkonto) när jag var 14 och började tjäna egna pengar för första gången. Helt klart bättre än att ha alla sina pengar i plånboken! Man kan ta ut lite vid behov, eller betala med kort, och enkelt hålla koll på saldot på kontot. Jag ser bara fördelar med det Glad Men viktigt att det är ett kort som man bara kan använda om man har pin-koden, så tror jag att alla Electron-kort funkar.

• Severus
    katalysator skrev 2012-05-02 17:02:08 följande:
    Har inga barn i den åldern, men fick själv mitt första bankkort i samband med att jag fick mitt första egna bankkonto (som inte var ett sparkonto) när jag var 14 och började tjäna egna pengar för första gången. Helt klart bättre än att ha alla sina pengar i plånboken! Man kan ta ut lite vid behov, eller betala med kort, och enkelt hålla koll på saldot på kontot. Jag ser bara fördelar med det Glad Men viktigt att det är ett kort som man bara kan använda om man har pin-koden, så tror jag att alla Electron-kort funkar.

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • wesdxc

Jag var nog 12-13 när jag fick mitt egna bankkort, mycket bättre än att gå runt med kontanter :)

• mrsStyles96

Fick mitt bankkort när jag var 15 pga att ja fick ett arv, men jag använder det dock aldrig (är 17 nu)

Svar på tråden Har era 13-15-åringar eget bankkort?