• Nina

Min man är Bi!

Ok, så här är det....
    För sju år sedan gifte vi oss, två månader senare upptäckte jag att han var bisexuell efter att ha avslöjat honom med knepiga sms... (Det var förvisso en lång historia väldigt nedkortad)
    Efter många långa samtal bestämde jag mig för att det var ok, och att vi kunde leka med andra män tillsammans! Det var ju t.o.m något som tände mig!
    Sagt o gjort, vi träffade en kille några gånger... ett uppehåll pga graviditet och sen en ny kille o ganska många gånger.... Vi hade en gemensam kontaktsida och hade på det viset många kontakter med killar....
    Jag tyckte att jag lät honom både ha kakan och äta den! Han älskar mig och vill inte att jag lämnar honom......

Hur kan det då vara att jag i förrgår upptäckte att han har en egen sida, helt utan min vetskap - där han sexchattar och TRÄFFAR andra män för snabb avsugning i skogen eller liknande...................

Jag älskar honom, men kan jag förlåta honom???

• Svar på tråden Min man är Bi!
  • Anonym

Att han haft andra sexkontakter bakom din rygg är otrohet. Sen är det upp till dig att avgöra om du kan förlåta en sån sak.

• toccata

Det du beskriver är i det närmaste en livsstil för en del gay och bikillar, man söker och tänder på kravlös och spännande sex.

Av det du beskriver tycker jag att du har varit öppensinnad.

Jag tror att hans livsstil är en del av honom, träffarna är tillfälliga och betyder inget känslomässigt från hans sida. Om er relation fortsätter så tror jag också att han kommer ha oerhört svårt att bryta sitt beteende även om du önskar att han gör det.

Hade jag själv haft en kille som du beskriver hade jag oroat mig en del för smittorisker, det är ju ett riskbeteende  bland riskgrupper. 

Jag är inte den som dömmer beteende och värdesätter. Du måste ju utgå från dig själv och ditt liv, det är ju det enda.   

• läckerbit

Känns som fel rubrik, problemet är väl inte att han är bi utan att han går bakom din rygg?
    Håller med föregående talare, det är upp till dig att avgöra om du kan och om du bör förlåta.

• Onlyindreams

Prata med honom. Är du okej med det som hänt, så kan ni nog lösa det. Är du inte det så är det en annan sak.

Det låter spontant att detta är en spännande sak för honom, så det är ju inte säkert om det är något väldigt viktigt för honom. Men prata med honom istället, klart och tydligt.  

• Nina
    toccata skrev 2012-05-03 21:05:06 följande:
    Det du beskriver är i det närmaste en livsstil för en del gay och bikillar, man söker och tänder på kravlös och spännande sex.

Av det du beskriver tycker jag att du har varit öppensinnad.

Jag tror att hans livsstil är en del av honom, träffarna är tillfälliga och betyder inget känslomässigt från hans sida. Om er relation fortsätter så tror jag också att han kommer ha oerhört svårt att bryta sitt beteende även om du önskar att han gör det.

Hade jag själv haft en kille som du beskriver hade jag oroat mig en del för smittorisker, det är ju ett riskbeteende  bland riskgrupper. 

Jag är inte den som dömmer beteende och värdesätter. Du måste ju utgå från dig själv och ditt liv, det är ju det enda.   
    Tack Toccata för ditt uppriktiga svar!
    Ja, jag tycker oxå att jag varit öppensinnad och det är ju det som stör mig mest... Just att han har gått bakom ryggen på mig fast han inte ens behövde!??!! Det begriper jag inte!..
    Det största för mig är inte vad han gjorde, utan att han trots alla prat, trots alla löften om att han skulle prata med mig om suget blev för stort, så gjorde han ändå inte det - utan valde att leva i en egen värld som jag inte skulle veta något om........
    Jag begär inte att han ska sluta - skulle jag begära det så begriper jag att jag kommer att bli lurad igen.. Jag begär bara att han inte mera ska gå bakom ryggen på mig! Är det för mycket begärt??
    Just nu känns det så otroligt uppgivet.....
  • kvinnlig47

Förutom att din kille faktiskt är otrogen, så är han kanske helt homosexuell?

• Anonym (Biboy)

Är en bikille som lever i en relation med en kvinna.
    Jag har tidigare varit otrogen med ett par killar när jag bar på denna 'hemlighet'. Inte ofta, men det hände.
    Med tiden har min bisexualitet kommit fram 'av sig själv' (långsamt har väl sexuella fantasier vi har gemensamt hamnat där)..  
    Är väldigt glad att det kom fram då jag inte vågade säga det själv. Nu skulle jag aldrig träffa en kille utan att hon är med..(helst ett par där mannen är bi dessutom)

Svar på tråden Min man är Bi!