• Anonym (Fundersam)

När blev ni gravid igen efter medicinsk abort!?

Funderar på att göra en medicinsk abort men vill gärna veta när ni andra blev gravida igen efter att ha gjort en sådan. Hur mådde ni när ni gjorde den medicinska aborten!?

• Svar på tråden När blev ni gravid igen efter medicinsk abort!?
  • liliou

Varför göra abort om man ändå funderar på att bli gravid så snart igen? Känns inte schysst.

• Anonym (Fundersam)

Därför att det tyvärr finns omständigheter som gör att det i dagsläget är enda alternativet! Hade du något svar på min fråga eller är du bara ute efter att döma oc trycka ner folk!?

• liliou

Men jag menar, om folk här svarar att det tar jättelång tid att bli gravid igen (eller kanske aldrig), är det ett skäl till att inte göra abort då? Försöker bara förstå varför man gör en abort om man vill bli gravid inom snart framtid. Om du gör abort nu och blir gravid inom två månader, säger vi, så kan ju det barnet födas för tidigt eller nåt, och då blir det som det barnet du tar bort nu...
    Förlåt för min nyfikenhet. (:

• Anonym (Fundersam)

Det är inte de att jag inte vill ha barn! Vi har försökt närmare ett års tid och jag har nu äntligen blivit gravid. Dessvärre hade jag och min sambo trevligt med ett annat par en vecka efter min ägglossning och jag kan ha fått annan sperma i ni än min sambos. Det är väldigt osannolikt, men det skulle kunna vara så... Därför är funderingen om jag ska göra abort eller behålla trots att jag inte vet till hundra procent... Enligt bm kan de inte säga till hundra procent då man kan bli gravid genom sperma på fingrar och dyl. Jag skulle aldrig ta bort ett barn om jag inte har skäl till det! Men eftersom vi försöker är jag intresserad av att veta.. Jag kräver inte att ni ska förstå men de är en svår sits...

• liliou

Låter absolut väldigt komplicerat, nästan som en film. Finns det ingen möjlighet att göra DNA-test på fostret redan nu?

• Anonym

Hej TS jag gjorde en medecinsk abort p.g.a ofostrig graviditet, blev gravid igen efter ca 2 månader. Själva aborten gör ont och man blöder rikligt men det gick över på ett par timmar.

• The past is now
    Anonym (Fundersam) skrev 2012-05-02 20:40:07 följande:
    Det är inte de att jag inte vill ha barn! Vi har försökt närmare ett års tid och jag har nu äntligen blivit gravid. Dessvärre hade jag och min sambo trevligt med ett annat par en vecka efter min ägglossning och jag kan ha fått annan sperma i ni än min sambos. Det är väldigt osannolikt, men det skulle kunna vara så... Därför är funderingen om jag ska göra abort eller behålla trots att jag inte vet till hundra procent... Enligt bm kan de inte säga till hundra procent då man kan bli gravid genom sperma på fingrar och dyl. Jag skulle aldrig ta bort ett barn om jag inte har skäl till det! Men eftersom vi försöker är jag intresserad av att veta.. Jag kräver inte att ni ska förstå men de är en svår sits...

Ja för det första är det ju riktigt äckligt att ni inte använde kondom! Men det är väl bäst att göra en abort då och se till att det är din killes sperma du får i dig. Du kan inte veta, ingen annan heller.
  • Anonym (tvingad)

5 månader efter.
    Blev tvingad och mådde fruktansvärt! 

• Anonym (Jobbigt !)

Det tog ca två månader innan mensen kom tillbaks sedan hoppade vi över en månad och vid första försöket därefter blev jag gravid igen. Så ca 4 månader. De säger att man många gånger efter en abort kan ha grav.hormoner kvar och därför lättare bli gravid efteråt.

Men det var väldigt jobbigt och smärtsamt att genomgå både fysiskt och mentalt. Inget jag rekommenderar om du inte måste. Har det tagit dig ett år av försök utan att lyckas med sambon kan det säkert bli så att du får vänta ett år till. Andras erfarenheter säger ingenting om hur det blir för just dig. 

• Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2012-05-02 20:40:07 följande:
    kan du inte göra ultraljud och se vad det visar,hur långt exakt är du i graviditeten.håller med liliuo att ni borde använda kondom,låter som att ni gjorde porrfilm:)
Svar på tråden När blev ni gravid igen efter medicinsk abort!?