• Anonym

Skulle DU passa i BMI 18.5?

Det är flera trådar om vikt just nu här på FL och i flera av dem är det helt normalviktiga personer med BMI på runt 22 som vill gå ner till vikt som motsvarar BMI på 18-18.5.

18.5 är precis på gränsen till underviktig (eller underviktig enligt vissa tabeller, normalvikt börjar då på 18.6)

Många säger att det är helt ok att väga så lite för det är inom normalviktspannet, men jag tycker det är på tok för lite för de allra flesta. Jag räknar nu inte dem som naturligt väger så lite och alltid gjort, deras kroppar har tydligt talat om att de bör ligga på den vikten.

Jag själv är 164 cm och skulle behöva väga 49.7 kg för att ha det BMI. Jag kan säga att jag skulle se ut som ett skelett. Jag vägde 50 när jag tog studenten och var bara skinn och ben. Det var inte sunt någonstans, trots att det är inom "normalspannet".

Jag väger idag 55 kg och har BMI på 20.4 och är SMAL.

Men frågan är, tror du att DU skulle passa i att väga så lite så att du har BMI 18.5

• Svar på tråden Skulle DU passa i BMI 18.5?
  • Legacy

Jag passar i 18,3

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station..
  • 010306

Nej det tror jag inte.. var en  36:a i kläder med rumpan åt 34 hållet vid bmi 21 & mindre än så vill jag inte bli / va.

• Anonym

168cm + 50kg = 17,7 och jag ser bra ut, smal utan att skelett syns. (och nej det är ingen förvrängd syn jag har) 

Så ja, jag skulle verkligen passa med BMI 18,5-- liite större rumpa eller bröst baraFlört

• Legacy
    Legacy skrev 2012-05-02 20:35:27 följande:
    Jag passar i 18,3

Jag har 36 - S på alla kläder iallafall, är 170cm lång.
    A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station..
  • Blöjor111111

Nej när jag hade BMI 20 så frågade flera personer mig om jag var sjuk. Så om jag tittar på gamla bilder så ser jag sjuk ut. Nej så jag tror inte att jag passar.

• Icnivad

Just nu ligger jag på 18,6. Tycker jag passar i det.
    Kan ju slimma till mig ännu något
    Gick nyss ner ett kilo i vikt eftersom jag tappat muskler.
    Så om jag tränar upp musklerna igen så ökar jag ju i bmi, fast blir smalare.

Btw tycker jag att BMI bara är ren skit.
    Muskler väger ju mer än fett.
    Jag väger hellre mycket i muskler, än att vara smal i fett  

• Cailyn

Jag har BMI 19,3 och jag går gärna inte ner till 18,5. Men jag antar att det skulle se okej ut,inte så stor skillnad från idag.

• Anonym (polly)

ligger mellan 21-22 nu och har svårt att se att jag skulle kunna behålla mmusklerna om jag gick ner till 18,5.

• Anonym

Om jag skulle ha ett BMI på 18-18,5 skulle jag behöva väga 43-44 kg. När jag gick på gymnasiet vägde jag 47 kg och då var jag smal. Sedan gick jag upp i vikt och ner igen, så när jag var 30 år vägde jag återigen 47 kg och det såg helt sjukt ut!

Svar på tråden Skulle DU passa i BMI 18.5?