• Greyliving

resa ensam - hjälp! råd o tips!

Funderar på att resa iväg ensam en vecka till kanarieöarna eller madeira för att vila upp mig lite. Har inte precis varit på ensamresa på många år och inte rest utan familjen men känner att det skulle vara välbehövligt för att få total avkoppling, lugn o ro o vila från allt. Skulle vilja ligga i en solstol vid en pool och läsa o gå på långpromenader o sådär.... ni fattar.
    Är det väder för sånt nu? Vart ska man åka? Kan man åka själv??? Nån som gjort det och kan ge tips å råd?

• Svar på tråden resa ensam - hjälp! råd o tips!
  • Trini

Hur mycket har du tänkt att betala för resan?? Vill du endast resa inom Europa, eller kan du tänka dig hela världen?

• nattinattio

ja beror ju på hur varmt å bra väder är ett måste, halva sverige åker ju till canaris under vintern så det är ju högsäsong där , men det är ostadigt å man vet aldrig när det blir dåligt väder som kan hålla i sig i många dagar.. en chansning, men hur som hellst varmare än här, å endel sol får du ju se, om vädret skulle vara sämre så ligg på hotellet

man kan absolit åka själv till canaris! jag skulle då kanske välja ett större hotell med aktiviteter mm, kanske trevligt att inte behöva ta sig nånstans varje dag utan bara just slappa, ligga vid poolen, å kunna delta i vattengympa mm.. därmed kanke även lära känna lite andra på hotellet.. eller så kanske du uppskattar just tvärtom?

däremot förstår jag inte grejen att åka ensam å vila upp sig, är det inte med familjen man vill vara? åtminstone barnen , det bästa som finns är väll att ta med barnen på semester...

• jomma

Bara åk! Jag åkte 2 veckor till Bali alldeles ensam. Det var underbart!

• Caffreys

Låter jätte skönt att resa bort och "ladda batterierna". Även om man har en familj man älskar över allt annat så kan det ju vara jätte skönt att få ro om sig själv lite. Innebär ju inte att man inte vill vara med sin familj.

Jag har rest jätte mycket själv, mest i Europa och då med tåg. Det funkar jätte bra. Om du ska vara borta en vecka så är det väl en fördel om inte restiden är alltför lång. Har aldrig varit på Kanarieöarna men många som varit där tycker det är bra. Kan annars rekommendera Marocko. Tog en sista minuten till Agadir, var borta en vecka. Gjorde en avstickare till Essaouira och Marrakesh där jag tillbringade en natt.

Svar på tråden resa ensam - hjälp! råd o tips!