• Anonym (Mamman)

Måste jag gå med på detta???

Är inte nån expert på Umgängesfronten, och hoppas någon här kan reda ut mina frågor!

Vi har Delad vårdnad av Dottern!

Pappan som har ug med  Vår dotter  2,5 dagar per vecka, meddelade igår, att han INTE längre kommer bo hemma hos sin pappa.

Utan nu kommer han bo hos en kompis brors hus, han ska få ett eget rum på övervåningen, där han då kan vara med dottern på Ug dagarna.

Nu till saken

Han sa även att det kommer vara fest i huset varje helg typ.... JAG tycker INTE det är lämpligt att ha en 3åring i huset då det är fest där, Trots att det är `` NERE``

Men vad blir mitt nästa steg?

Måste jag gå med på att han har henne i huset trots att det kommer vara fest i huset varje helg ?

Förbjuda dottern att ha Ug med sin pappa i det huset ?   Blir jag anmäld för umgängessabotage då??

Hur hade ni gjort ?

• Svar på tråden Måste jag gå med på detta???
  • tamate

vilka typer av fester är det? när vi har fest här hemma så får ungarna vara med, vi bli max lite salongsberusad och en av oss är alltid nykter om något skulle hända så man måste köra till sjukhus. vi är medelålders och tråkig helt enkelt =)

sedan är ju frågan om du eg får lov att ha något att säga till om när han har barnet och han när du har barnet, vet inte vad reglerna säger. om du inte kan påvisa att han utsätter barnet för skada och risk för dess hälsa så tror jag inte du har något att eg säga till om. men det är ju eg bara till att fråga någon på soc etc, dom måste ju ha en informationsline man kan ringa och fråga om undringar. 

• Chianti

Du kan ju inte neka umgänge för att han har en granne som har fest? Hur tänkte du nu?

• Anonym

Har aldrig dina grannar fest?

• SupersurasunkSara

Du har ingen rätt att bestämma vad som händer när han har barnet. OM inte det är fara för barnet på något vis. Då är det din skyldighet att skydda barnet och då kan du orosanmäla till soc som startar en utredning.

• Anonym (Mamman)
    Chianti skrev 2012-05-03 06:48:40 följande:
    Du kan ju inte neka umgänge för att han har en granne som har fest? Hur tänkte du nu?
    Nej!  INTE grannen!!

den han bor hos har fest i samma hus fast på nedre våningen, då min dotter är där på helgerna..
  • Anonym
    tamate skrev 2012-05-03 02:50:58 följande:
    vilka typer av fester är det? när vi har fest här hemma så får ungarna vara med, vi bli max lite salongsberusad och en av oss är alltid nykter om något skulle hända så man måste köra till sjukhus. vi är medelålders och tråkig helt enkelt =)

sedan är ju frågan om du eg får lov att ha något att säga till om när han har barnet och han när du har barnet, vet inte vad reglerna säger. om du inte kan påvisa att han utsätter barnet för skada och risk för dess hälsa så tror jag inte du har något att eg säga till om. men det är ju eg bara till att fråga någon på soc etc, dom måste ju ha en informationsline man kan ringa och fråga om undringar. 
     jag håller med! Svårt att veta vilken typ av fest. Är det "tonårsfest" med folk som fimpar i mattorna, kissar i grannens trädgård och är allmänt drängfulla?

Eller är det något som börjar med mysig middag vänner emellan, börjar med lite vin/öl och senare lite groggbord med tilltugg?

Jag skulle inte vilja att min dotter har för mycket kontakt med alkohol under sin uppväxt och är väldigt skeptisk till att dricka inför barn. MEN är det bra vänner kan du kanske lita på att pappan sitter kvar en stund med ert barn för att sedan gå upp och lägga i lämplig tid. Och att hans vänner då förstår att han är pappa och inte kan vara med hela natten. :)

Är det så att du är orolig får du ju rådfråga soc. Du behöver ju inte tvunget anmäla, bara bolla dina tankar där om hur mycket ditt barn "klarar" av. 

Jätteberusade människor är ju ingenting som är tryggt för ett barn men är det under kontrollerade former och pappa är tämligen nykter ska det nog inte väcka något obehag hos ert barn.     
  • Anonym
    Anonym (Mamman) skrev 2012-05-04 01:43:10 följande:
    Nej!  INTE grannen!!

den han bor hos har fest i samma hus fast på nedre våningen, då min dotter är där på helgerna..
    Han kommer att vara inneboende så därför räknas det som grannen. Han ska väl inte delta i festligheterna med dottern?
Svar på tråden Måste jag gå med på detta???