• luckynumber

Neutralisera gula toner med toning

För att neutralisera gul/orange toner i blekt hår med en toning, är det då bäst att använda en så ljus färg som möjligt eller är det bättre att ta en lite mörkare blond än vad håret har sedan innan?

• Svar på tråden Neutralisera gula toner med toning
  • Jenni73

När jag hade mitt hår väldigt ljust slingat(är mörk i vanliga fall) så fanns det ett shampo som hette silvershampo, det tog bort den gula tonen.

//Jenni

• luckynumber

Efter en sväng på stan börjar jag undra om det alls finns blond toning, jag hade tänkt köpa loreal paris casting creme gloss men väl framme visade det sig att dom ljusaste färgerna är just färgning och inte toning, så jag vet inte om jag ska använda permanent färg istället, jag var inställd på toning just för att det inte sliter på håret.. nåja jag får se hur det blir!

• Momat

Berätta gärna sen hur resultatet blev, för jag undrar över precis samma sak!

• RocketQueen

Som sagt pärlemortoning finns garanterat, det är sån där skumtoning, har för mig att det är en gul förpackning. Jag hat använt den flera gånger.

• luckynumber
    RocketQueen skrev 2012-05-03 17:17:20 följande:
    Som sagt pärlemortoning finns garanterat, det är sån där skumtoning, har för mig att det är en gul förpackning. Jag hat använt den flera gånger.
    Vet du vad det är för märke på den? Jag hittade två stycken olika skumfärger men dom var permanenta båda två!
  • RocketQueen

Är rätt säker på att den heter Viva Color mousse från Wella eller nåt sånt. Och det är nivå 1 på den, alltså den mildaste toningen som finns. En gul förpackning. Jag har köpt den på Åhléns.

• luckynumber

Nu sitter jag med schwarzkopf brilliance 811 i håret (hittade ingen bra toning) uppdaterar med bild när jag är klar!

• luckynumber

Före

Blekt med L1++ och blev mer gul/orange än vad som syns på bilden alltså...

Färgade jag det igen med schwarzkopf brilliance 811, det är fortfarande för gult (gulare än vad det ser ut på bilden mao) men jag ska försöka ta en ny bild i solljus imorgon.

Frågan är då: Guld eller ask?
  • luckynumber

Jag ser så sanslöst rosa ut mot det gula håret, jag som alltid har upplevt mig som mer åt det gula hållet i hyn

Frågan är då vilken färg jag ska lägga över, just nu är jag mest inne på antingen ljus askblond

Eller mkt ljus askblond

Råd?
  • hoppipannkakan
    luckynumber skrev 2012-05-04 08:08:26 följande:
    Jag ser så sanslöst rosa ut mot det gula håret, jag som alltid har upplevt mig som mer åt det gula hållet i hyn

Frågan är då vilken färg jag ska lägga över, just nu är jag mest inne på antingen ljus askblond

Eller mkt ljus askblond

Råd?
    Ingen av dom. Jag färgade av mitt hår för ett tag sen och använde de där färgerna. Inge bra alls, det slutade med grönt hår och svintokonsistens. 
    Jag hade satsat på  http://www.headzone.se/sv/artiklar/harvard/farg-och-toning/revlon-nutri-color-cream/revlon-nutri-color-creame-1002-white-platinum.html istället om jag vore du. Det är en toning/inpackning i ett som funkar super. Hellre låta ditt hår vila lite och fuska med den här ett tag, än att kleta i mer färg. Lycka till!
  • Fashionista1

Jag hade kört på mycket ljus askblond och se till att hålla koll på håret under tiden det sitter i för du kanske inte ens behöver sitta tiden ut , har också råkat ut för gula toner och det enda som hjälper är att köra ask på för att neutralisera, men som sagt håll koll så att det inte slår över i grön/gråa nyanser. När du fått önskat resultat så underhåll håret med silverschampoo i framtiden för att bibehålla en fräsch blond färg. 

• luckynumber

Jag använda mkt ljus askblond iallafall, det blev lite mindre gult men inte så stor skillnad tyvärr, däremot så börjar jag fundera hur jag ska göra när det är dags att färga utväxten, om jag ska bleka så det blir riktigt ljust, om jag ska färga en mer guldig färg eller kanske rödblond?

• undine
    luckynumber skrev 2012-05-03 07:13:59 följande:
    För att neutralisera gul/orange toner i blekt hår med en toning, är det då bäst att använda en så ljus färg som möjligt eller är det bättre att ta en lite mörkare blond än vad håret har sedan innan?
    När jag bleker mitt hår tar jag en vanlig blekning och efteråt blir ju håret alltid typ gulaktigt. Efteråt kör jag en blandning av vanligt balsam + en liten klick av Directons färning Violet. Denna finns att köpa på t.ex. Shock: http://www.shock.se/Kosmetika/30293-Hair-Colour-Dir.htm (välj Violet istället för Alpine). Blanda runt och applicera i håret ett par minuter, skölj ur. Hårets gula toner är borta!

Annars finns det coolers man kan köpa, t.ex. askblond som andra tipsat om. Blanda lite grann, lös ut med vatten och ha i ca 30 sek. Tar garanterat bort gula toner.
    It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Svar på tråden Neutralisera gula toner med toning