Neutralisera gula toner med toning
För att neutralisera gul/orange toner i blekt hår med en toning, är det då bäst att använda en så ljus färg som möjligt eller är det bättre att ta en lite mörkare blond än vad håret har sedan innan?
För att neutralisera gul/orange toner i blekt hår med en toning, är det då bäst att använda en så ljus färg som möjligt eller är det bättre att ta en lite mörkare blond än vad håret har sedan innan?
När jag hade mitt hår väldigt ljust slingat(är mörk i vanliga fall) så fanns det ett shampo som hette silvershampo, det tog bort den gula tonen.
//Jenni
Jo jag vet men jag vill hellre tona, tack iallafall!
Det finns en tidning som heter typ pärlemor. Den dämpar de gula tonerna.
Min frisör körde i en askblond toning... Det vart super!
Askblond är också toppen, satsa på så kalla färger som möjligt.
Efter en sväng på stan börjar jag undra om det alls finns blond toning, jag hade tänkt köpa loreal paris casting creme gloss men väl framme visade det sig att dom ljusaste färgerna är just färgning och inte toning, så jag vet inte om jag ska använda permanent färg istället, jag var inställd på toning just för att det inte sliter på håret.. nåja jag får se hur det blir!
Berätta gärna sen hur resultatet blev, för jag undrar över precis samma sak!
Som sagt pärlemortoning finns garanterat, det är sån där skumtoning, har för mig att det är en gul förpackning. Jag hat använt den flera gånger.
Är rätt säker på att den heter Viva Color mousse från Wella eller nåt sånt. Och det är nivå 1 på den, alltså den mildaste toningen som finns. En gul förpackning. Jag har köpt den på Åhléns.
Nu sitter jag med schwarzkopf brilliance 811 i håret (hittade ingen bra toning) uppdaterar med bild när jag är klar!
Före
Men det blev ju en klar förbättring!
Jag ser så sanslöst rosa ut mot det gula håret, jag som alltid har upplevt mig som mer åt det gula hållet i hyn
Jag hade kört på mycket ljus askblond och se till att hålla koll på håret under tiden det sitter i för du kanske inte ens behöver sitta tiden ut , har också råkat ut för gula toner och det enda som hjälper är att köra ask på för att neutralisera, men som sagt håll koll så att det inte slår över i grön/gråa nyanser. När du fått önskat resultat så underhåll håret med silverschampoo i framtiden för att bibehålla en fräsch blond färg.
Jag använda mkt ljus askblond iallafall, det blev lite mindre gult men inte så stor skillnad tyvärr, däremot så börjar jag fundera hur jag ska göra när det är dags att färga utväxten, om jag ska bleka så det blir riktigt ljust, om jag ska färga en mer guldig färg eller kanske rödblond?