• ulle85

Fästingmedel...

Vi har bestämt oss för att vår katt ska få bli utekatt... vilket fästingmedel ska vi använda? Vet att de inte kommer ta bort alla fästingar... vet att de finns något man kan droppa i nacken... vilket medel ska vi använda?!

• Svar på tråden Fästingmedel...
  • Drömmar och förhoppningar

Frontline använder jag också till mina katter. Dock har det hänt att vi trots det har sett fästingar krypa i pälsen, men de sätter sig inte fast. Men det har bara hänt nåt fåtal gånger. SÅ skönt att slippa fästingarna, tycker de är så äckliga!

MA juni -11, MF december -11, Plussat jan -12 - ska jag äntligen bli mamma?
  • Havsjungfrun

Använder också Frontline nu. Finns dock ett annat medel i djuraffären som är växtbaserat och som man också droppar på längs ryggraden.

• Elle84

Frontline säger jag med. Har använt de till min hund i flera år och han har bara fått enstaka fästingar. Skulle testa en sommar utan de uhhhh vad jag ångrar mig, han fick typ 10 st på 1 vecka.

• ulle85

Tack för tipsen Blir nog att jag testar frontline. för usch, fästingar är verkligen vidriga!!

Finns frontline på apoteket?

• Havsjungfrun
    ulle85 skrev 2012-05-03 10:02:36 följande:
    Tack för tipsen Blir nog att jag testar frontline. för usch, fästingar är verkligen vidriga!!
    Finns frontline på apoteket?
    Japp.
  • Strömseng

Hej!
    Vill tipsa om ett annat preparat.

Fixodida Zx är ett miljövänligt alternativ som inte skadar vare sig natur, djur eller människor. Trots detta är produkten mycket effektiv mot fästingplågan genom att den aktiva ingrediensen Fulvosyra, helt naturligt stimulerar djurets försvar. Vare sig vattenlekar eller regnoväder påverkar effekten av Fixodida Zx och barnen kan krama djuren hur mycket som helst utan risken att för att utsättas för kemikalier och gifter.

Vet många vars hundar och katter fått missfärgad påls, päsavfall och psykiska förändringar av det nervgift som tränger in i djuret från halsband och spot on produkter.

Lycka till!       

• ulle85
    Strömseng skrev 2012-05-03 10:10:05 följande:
    Hej!

Vill tipsa om ett annat preparat.

Fixodida Zx är ett miljövänligt alternativ som inte skadar vare sig natur, djur eller människor. Trots detta är produkten mycket effektiv mot fästingplågan genom att den aktiva ingrediensen Fulvosyra, helt naturligt stimulerar djurets försvar. Vare sig vattenlekar eller regnoväder påverkar effekten av Fixodida Zx och barnen kan krama djuren hur mycket som helst utan risken att för att utsättas för kemikalier och gifter.

Vet många vars hundar och katter fått missfärgad påls, päsavfall och psykiska förändringar av det nervgift som tränger in i djuret från halsband och spot on produkter.

Lycka till!       

Var köper du detta preparat?
  • Strömseng

Dom flesta zooaffärer säljer fixodia. Googla så hittar du säkert nån butik där du bor :)

• Oh my good

använd INTE FRONTLINE!!

Min Hankatt låg och sov en vecka och va inte alls sig själv av frontline.

Frontline innehåller ett nervgift, som även kan påverka din katt, och en av biverkningarna på frontline är DÖD!!

Jag vet hundar som fått allergiska reaktioner av det och även dom som trillat ihop i epeletiska anfall pga frontline!

SÅ använd INTE fronline är du snäll!!

det finns örthalsband att sätta på katten, även små "sändare" som håller djuren borta.

Eller oxå gör du som jag, finner dig i att katten får fästingar och det är en del av att ha katt.

Svar på tråden Fästingmedel...