• qrps

Ni som har gett era bebisar mycostatin

Hur gjorde ni det? Valde ni att pensla eller att ge som droppar? Har fått råd att pensla. Väckte ni bebisen för att ge mycostatin? Jag är tacksam för alla praktiska råd.

• Svar på tråden Ni som har gett era bebisar mycostatin
  • De5pojkarna

När man har svampinfektion i munhålan ska man ta medicinen efter en måltid.
    Till ett spädbarn kan man ge medicinen droppvis. Eftersom läkemedlet är ganska tjockflytande och kan vara svårt att sprida ut ordentligt kan det spädas med lite vatten och penslas ut i munnen på barnet. Spädningen bör vara så liten som möjligt. 

Taget från www.1177.se

• marre1980

Ta dropparna på en tops och pensla ut det på tungan.
    Så gjorde vi och det försvann snabbt då.
    När jag bara droppade i hann det aldrig verka på tungan så det funkade inte. Inte heller när vi droppade på nappen och gav henne.

• qrps
    Liam05Milton08 skrev 2012-05-03 20:09:33 följande:
    När man har svampinfektion i munhålan ska man ta medicinen efter en måltid.
    Till ett spädbarn kan man ge medicinen droppvis. Eftersom läkemedlet är ganska tjockflytande och kan vara svårt att sprida ut ordentligt kan det spädas med lite vatten och penslas ut i munnen på barnet. Spädningen bör vara så liten som möjligt. 

Taget från www.1177.se
    De sa samma sak på BVC. Jag undrade bara vilket sätt som var mer praktiskt, eftersom bebisar brukar spotta ut droppar. Glad
    Liten elak och intelligent skrev 2012-05-03 20:14:26 följande:
    Vi droppade och så smorde jag liksom ut det med fingret i munnen på bebisen.
    marre1980 skrev 2012-05-03 20:14:27 följande:
    Ta dropparna på en tops och pensla ut det på tungan.
    Så gjorde vi och det försvann snabbt då.
    När jag bara droppade i hann det aldrig verka på tungan så det funkade inte. Inte heller när vi droppade på nappen och gav henne.
    Tack för era råd. Min lillis ville spotta ut lösningen då jag droppade. Ska försöka pensla nästa gång.
  • bella00

På min lilla fungerade inte medicinen när jag gav den som droppar heller. Så jag tog och efter varje amning, la jag ut 5 droppar på ett fat tog en tops och penslade. Det tog några veckor innan resultat syntes..
    För att hålla koll på hur många gånger jag Gett henne la jag fram 5 tops varje morgon vid frukosten. Om jag inte minns fel va det 5/dag..

• qrps
    bella00 skrev 2012-05-03 22:10:38 följande:
    På min lilla fungerade inte medicinen när jag gav den som droppar heller. Så jag tog och efter varje amning, la jag ut 5 droppar på ett fat tog en tops och penslade. Det tog några veckor innan resultat syntes..

För att hålla koll på hur många gånger jag Gett henne la jag fram 5 tops varje morgon vid frukosten. Om jag inte minns fel va det 5/dag..

Jag skriver ner tider då det kan vara svårt att komma ihåg allting nu. 4 gånger har de sagt till mig. Vill så gärna att det ska funka. Jag penslade med vichyvatten tidigare, men det hjälpte inte ett dugg.
  • bella00

Ja tider fingerar ju med. det viktiga är att du tar topsen och doppar i droppen så allt kommer i munnen på liten. Därför droppade jag ut på fat!! Nu när du börjar pensla runt i munnen kommer det hjälpa helt klart. Iallafall bli bättre. vishyvatten hjälpte inte på min heller. Försök nå så långt bak på tungan om det sitter där också. Lycka till.

• qrps

Det verkar som att det funkar. Kan redan se stor skillnad.

Svar på tråden Ni som har gett era bebisar mycostatin