• Lucy Pevensie

Lugnt jobb, finns det?

Finns det några jobb som är lugna och någorlunda stressfria?

Där det finns gott om tid till varje uppgift, allting händer inte på samma gång, det inte är en massa ljud/buller hela dagarna osv?

• Svar på tråden Lugnt jobb, finns det?
  • Björckan

Bibliotekarie kanske ? Någon form av arkivarie. Hotellreceptionist i en liten håla utan turister? 

• Linda1976

I närmaste kommunhus.Där hasas det runt med pärm under armen och kaffekopp i andra...

Men generellt sett: Nej. 

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Barbamama08

Jag har jobbat på bibliotek. Det var aldrig stressigt.

• Barbamama08

(Oj, den där tummen ned kom med av misstag)

• Björckan

Jag jobbade i en kiosk som knappt hade några kunder. Det var inte heller särskilt stressigt...

• Lucy Pevensie
    Björckan skrev 2012-05-03 13:03:19 följande:
    Bibliotekarie kanske ? Någon form av arkivarie. Hotellreceptionist i en liten håla utan turister? 
    Bra förslag! Bibliotikarie och arkivarie är väl dock rätt lång utbildning till och jag har ju slösat bort mitt CSN på stressens paradis.

Hotellreceptionist i liten håla lät bra men då får man ju flytta till en liten håla först Skrattande
  • Lucy Pevensie
    LexxieLee skrev 2012-05-03 13:06:01 följande:

På Spa kanske?

Kan inte det bli stressigt tro? Försenade behandlingar, arga kunder som väntar, dubbelbokningar...
    Barbamama08 skrev 2012-05-03 13:05:24 följande:
    Jag har jobbat på bibliotek. Det var aldrig stressigt.
    Men man måste vara bibliotekarie va?
  • hysteria

Jag jobbar som PA och det är väldigt stressfritt! Men det beror ju helt på vad man har för brukare och uppgifter. Mycket av tiden går till att fika, titta på tv, baka och gå på promenader. Hade tyckt det var skittråkigt om jag inte haft en arbetskamrat, vi jobbar alltid två!

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • kristaav

Stress finns nog inom alla yrken. Vår arkivarie på jobbet har det väldigt stressigt t.ex.

Svar på tråden Lugnt jobb, finns det?