• zozarora

är inte nan2 ersättning??

som rubriken är...är inte nan2 ersättning??

står tillskotts näring på dom.

min son blir 6 mån nu o tänkte byta från nan1 till nan2...men på den står det inte ersättning ..kan man inte ge den då som vanlig ersättning...   

• Svar på tråden är inte nan2 ersättning??
  • Ramborg

Jo, det är ersättning. Fast enligt nån ny EU-regel får tydligen inget kallas modersmjölksersättning som inte är avsett för nyfödda. Därför fick de byta etikett på tvåan.

42.
  • zozarora

enabrt får han iaf inte..har haft smakisar länge sen 4 mån, så nu äter han hel portion gröt på fm o en på em..''samt provar nån sked av andra rätter.

• Mysanochmimer

P

zozarora skrev 2012-05-03 19:45:45 följande:
    enabrt får han iaf inte..har haft smakisar länge sen 4 mån, så nu äter han hel portion gröt på fm o en på em..''samt provar nån sked av andra rätter.

Ok, jag skulle vänta med tvåan tills han äter mer riktig mat än bara.några skedar..

men det är jag det..
  • Fiine

Enligt semper så skall man byta till 2:an oavsett om barnet äter mycket mat eller nästan bara ersättning när de är 6 månader.
    Detta för att 2:an innehåller mer proteiner och "annat viktigt" (kommer inte ihåg allt)
    Är säkert samma hos Nan.

• Mysanochmimer

så här skriver Nestlé

NAN 2 är en tillskottsnäring för spädbarn från 6 månader och ges som en del av en varierad kost under tiden och efter det att smakportioner introducerats. Den är inte avsedd att användas som ersättning för bröstmjölk till spädbarn under 6 månader. Kontakta BVC för råd kring ditt barns mat

http://www.nestlebarnmat.se/Var-Barnmat/Vara-produkter/tillskottsnaring/nan-2-pulver-6-manader/

Svar på tråden är inte nan2 ersättning??