• Anonym (ledsen)

vårdnadstvist stora samarbetssvårigheter söker andra i samma sits

Hej på er alla

Jag har ett väldigt ungt barn och tragiskt nog sitter vi redan i en sån här sits.

Jag hoppas på att kunna hitta stöd av andra i samma sits eller av personer som gått igenom en vårdnadstvist eller har erfarenhet på annat vis.

Jag har stämt Pappan på ensam vårdnad pga extremt stora samarbetssvårigheter Jag har dock låtit umgänge med kontaktperson fortsätta under tiden,,
    Vi har gått på täta möten hos familjerätten sen början på november.
    Han har helt orimliga krav på umgänge och växelvis boende.

Han har anmält mig till soc, spelar in samtal med mig utan min vetskap, fotar när han får komma hem till mig för att träffa sitt barn. Han kallar mig otroligt fula saker. Anklagar mig för att ljuga när barnet e sjukt, Har inte haft någon förståelse för att en bebis sover mycket och lite oregelbundet vilket gör det svårt att matcha in umgänge med en pigg glad bebis varje gång. Han anklagar familjerätten för att ta mitt parti pga att dom inte håller med honom i många av hans förslag osv osv detta har bla lett till att jag inte vill tala med honom i telefon längre av ren princip och han är inte längre välkommen till mitt hem.
    Vi har nu kontaktperson som är med pappan på umgänget med barnet.

Han använder föräldradagar godkännande för dagisplats och passpåskrivningar som utpressningsmaterial gentemot mig.

Jag   har hela tiden försökt samarbeta ang umgänget.  Och vill att dom ska ha umgänge. Ändå vänder han allt imot mig.
    Han har nu sist brutit ett avtal skrivet hos familjerätten detta var droppen som fick bägaren att rinna över och fick mig att ta steget att gå vidare för vårt barns bästa.
    Hans senaste umgängesförslag var 9-16 2-3 dagar i veckan utan kontaktpersonen och utan någon upptrappning utan från 0 till detta förslag. Jag sa givetvis nej. Vårt barn är 10.5månader gammalt. Jag har hela tiden sagt att en långsam upptrappning är det bästa och familjerätten håller med. 
    Ja det är så mycket med allt detta och det tar så mycket energi jag vet att denna tid kommer vara tung tills det är över men jag hoppas verkligen det blir värt det i slutändan. 
    Hoppas det finns fler där  ute kanske kan vi stötta varandra i detta...
    kram på er  

• Svar på tråden vårdnadstvist stora samarbetssvårigheter söker andra i samma sits
  • Anonym

Du vägrar pappan umgänge med barnet av ren princip och tror du ska vinna en tvist i domstolen. Barnet är snart året och umgänget han vill ha verkar normalt. Barn börjar dagis heltid så varför skulle erat barn inte klara av att träffa pappan tror du.
    Vad i avtalet har pappan brutit mot?

Hur mycket umgänge får han ha idag?

• Anonym (också där)

Du är inte ensam att kämpa det finns fler!

• Anonym (Preggot)
    Anonym skrev 2012-05-04 12:11:10 följande:
    Du vägrar pappan umgänge med barnet av ren princip och tror du ska vinna en tvist i domstolen. Barnet är snart året och umgänget han vill ha verkar normalt. Barn börjar dagis heltid så varför skulle erat barn inte klara av att träffa pappan tror du.
    Vad i avtalet har pappan brutit mot?

Hur mycket umgänge får han ha idag?

Hur har ts vägrat pappan umgänge? De går ju hos FR som hjälpt dom att komma fram till ett umgängesavtal som är utformat efter barnens bästa och behov.

Nej du ts, vet inte vad jag ska säga. Är själv gravid och kommer absolut inte överens med pappan till mitt barn. Kommer garanterat bli en tvist sen. Kämpa på, du är inte ensam.  
  • Anonym

Håller helt med dig men vägra ug slår bara på ts i tr finns lixom inga principsaker att neka när man är förälder men vi lär få höra annat när tr kommer med domen som kan bli att ts försvårar och därför förlorar boende till just pappan

Anonym skrev 2012-05-04 12:11:10 följande:
    Du vägrar pappan umgänge med barnet av ren princip och tror du ska vinna en tvist i domstolen. Barnet är snart året och umgänget han vill ha verkar normalt. Barn börjar dagis heltid så varför skulle erat barn inte klara av att träffa pappan tror du. Vad i avtalet har pappan brutit mot? Hur mycket umgänge får han ha idag?

• Anonym
    Anonym (Preggot) skrev 2012-05-05 07:35:01 följande:
    Hur har ts vägrat pappan umgänge? De går ju hos FR som hjälpt dom att komma fram till ett umgängesavtal som är utformat efter barnens bästa och behov.

Nej du ts, vet inte vad jag ska säga. Är själv gravid och kommer absolut inte överens med pappan till mitt barn. Kommer garanterat bli en tvist sen. Kämpa på, du är inte ensam.  
    Familjerätten har ingen beslutanderätt. Ts har bestämt och kände sig uppbackad av familjerätten. Det är inget de kommer att erkänna vid en tvist i domstol utan det som kommer att framgå är att ts styrt och ställt och minimerat, och sedan vägrat, umgänge. Taskig sits för ts tyvärr.
  • Anonym

Så var det för mig och jag trodde det var solklart att sänka ug när pappan var bakis och jag pratat med fr om det men de kan säga massa men sen är det inte av betydelse för det hanlar bara om oss föräldrar

Anonym skrev 2012-05-05 09:19:54 följande:
    Familjerätten har ingen beslutanderätt. Ts har bestämt och kände sig uppbackad av familjerätten. Det är inget de kommer att erkänna vid en tvist i domstol utan det som kommer att framgå är att ts styrt och ställt och minimerat, och sedan vägrat, umgänge. Taskig sits för ts tyvärr.

• Anonym (pom tideli pom)
    Anonym skrev 2012-05-05 09:19:54 följande:
    Nu har de ju ett skrivet avtal hos FR, så då har väl inte bara TS bestämt? Avtalet har ju bägge skrivit på. Sen har bägge brutit avtalet, TS ex först.
  • Anonym
    Anonym (pom tideli pom) skrev 2012-05-05 09:45:25 följande:
    Nu har de ju ett skrivet avtal hos FR, så då har väl inte bara TS bestämt? Avtalet har ju bägge skrivit på. Sen har bägge brutit avtalet, TS ex först.
    Vilken möjlighet hade pappan att få mer umgänge om ts fick familjerätten att gå på hennes spår menar du? Är det bara jag som undrar vad pappan kan ha brutit mot då ts verkar ha stenkoll och barnet har umgängesstöd? Att ts brutit mot avtalet genom att vägra umgänge är solklart och ingen fördel för henne.
  • Anonym (pom tideli pom)
    Anonym skrev 2012-05-05 09:50:56 följande:
    Vilken möjlighet hade pappan att få mer umgänge om ts fick familjerätten att gå på hennes spår menar du? Är det bara jag som undrar vad pappan kan ha brutit mot då ts verkar ha stenkoll och barnet har umgängesstöd? Att ts brutit mot avtalet genom att vägra umgänge är solklart och ingen fördel för henne.
    Han är inte på något sätt tvingad att skriva på ett avtal han inte gillar. Bara att stämma om man inte kan enas.
  • Anonym
    Anonym (pom tideli pom) skrev 2012-05-05 09:53:38 följande:
    Han är inte på något sätt tvingad att skriva på ett avtal han inte gillar. Bara att stämma om man inte kan enas.
    Ts har på intet sätt rätten att vägra umgänge och ja, det ser bra ut om pappan stämmer om boendet.
Svar på tråden vårdnadstvist stora samarbetssvårigheter söker andra i samma sits