vårdnadstvist stora samarbetssvårigheter söker andra i samma sits
Hej på er alla
Jag har ett väldigt ungt barn och tragiskt nog sitter vi redan i en sån här sits.
Jag hoppas på att kunna hitta stöd av andra i samma sits eller av personer som gått igenom en vårdnadstvist eller har erfarenhet på annat vis.
Jag har stämt Pappan på ensam vårdnad pga extremt stora samarbetssvårigheter Jag har dock låtit umgänge med kontaktperson fortsätta under tiden,,
Vi har gått på täta möten hos familjerätten sen början på november.
Han har helt orimliga krav på umgänge och växelvis boende.
Han har anmält mig till soc, spelar in samtal med mig utan min vetskap, fotar när han får komma hem till mig för att träffa sitt barn. Han kallar mig otroligt fula saker. Anklagar mig för att ljuga när barnet e sjukt, Har inte haft någon förståelse för att en bebis sover mycket och lite oregelbundet vilket gör det svårt att matcha in umgänge med en pigg glad bebis varje gång. Han anklagar familjerätten för att ta mitt parti pga att dom inte håller med honom i många av hans förslag osv osv detta har bla lett till att jag inte vill tala med honom i telefon längre av ren princip och han är inte längre välkommen till mitt hem.
Vi har nu kontaktperson som är med pappan på umgänget med barnet.
Han använder föräldradagar godkännande för dagisplats och passpåskrivningar som utpressningsmaterial gentemot mig.
Jag har hela tiden försökt samarbeta ang umgänget. Och vill att dom ska ha umgänge. Ändå vänder han allt imot mig.
Han har nu sist brutit ett avtal skrivet hos familjerätten detta var droppen som fick bägaren att rinna över och fick mig att ta steget att gå vidare för vårt barns bästa.
Hans senaste umgängesförslag var 9-16 2-3 dagar i veckan utan kontaktpersonen och utan någon upptrappning utan från 0 till detta förslag. Jag sa givetvis nej. Vårt barn är 10.5månader gammalt. Jag har hela tiden sagt att en långsam upptrappning är det bästa och familjerätten håller med.
Ja det är så mycket med allt detta och det tar så mycket energi jag vet att denna tid kommer vara tung tills det är över men jag hoppas verkligen det blir värt det i slutändan.
Hoppas det finns fler där ute kanske kan vi stötta varandra i detta...
kram på er