• Blondina

Fågelbogunga, kompisgunga - rund gunga

Googlat efter dessa men hittar bara gamla trådar. Var kan jag hitta denna typ av gunga nu? Någon som vet?

• Svar på tråden Fågelbogunga, kompisgunga - rund gunga
  • Blondina

Mmm ok tack för era svar. I de gamla trådarna jag hittade stod det att de då fanns på ex Toys r us för under tusenlappen. Dessa var lite i dyraste laget. Får leta videre.

• Gaytjej

Vi såg en kompisgunga på GeKås en gång, kostade typ 500 och dumma som vi var så köpte vi den aldrig. Vi är också på jakt efter en nu. Kanske finns de där emellanåt? Vet inte hur långt du har till Ullared.. *ska be kompisen som ska dit på måndag att kolla*

Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • Blondina

Stommen är av stål och tyget av tjockare tyg. Den har hängt ute i regnet i några veckor nu, och är än så länge helt opåverkad. Möjligen lite solblekt, men jag hade inte räknat med något annat.

• Gaytjej
    Blondina skrev 2012-06-11 09:37:03 följande:

Stommen är av stål och tyget av tjockare tyg. Den har hängt ute i regnet i några veckor nu, och är än så länge helt opåverkad. Möjligen lite solblekt, men jag hade inte räknat med något annat.

Får kanske bli en sån här också!

Men tar ändå gärna emot tips på var man kan hitta en billigare variant av de som hänger i lekparker och på skolor! (För på GeKås lär de väl aldrig dyka upp igen..)
    Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • Blondina

Jag tycker den funkar bra. Vår hänger ca 30 cm ovan mark. Min dotter är 2.5 år och hon tar sig i och ur själv, till skillnad mot en vanlig gunga där hon måste ha hjälp. Barnen tycker det är jättemysigt att ligga i den.

• Blondina
    Gaytjej skrev 2012-06-11 12:40:49 följande:
    Får kanske bli en sån här också!

Men tar ändå gärna emot tips på var man kan hitta en billigare variant av de som hänger i lekparker och på skolor! (För på GeKås lär de väl aldrig dyka upp igen..)

Har du köpt någon än? Här har den blivit en succe, alla barnen i grannskapet älskar den. Visst, den har blivit bra solblekt, men vad gör det???
  • Blondina

Va kul!!! Gick ut och tog en bild direkt nu på morgonen, bara för din skull Skrattande har hängt den i en vanlig gungställning. Fick dock göra en speciallösning vid fästet, eftersom den är tänkt att hänga från ett högre fäste. Men som du ser, hänger den bara typ 2 dm ovan mark.
  • Gaytjej

Så fint! Nu är jag inspirerad till att få tummen ur och montera ihop vår gunga! Kommer bli perfekt med en gunga som han kan ta sig upp på själv!

Börjar nog med att sätta den i den låga grenen och så får jag se ifall jag kan få frun att sätta ett rep även i höga grenen när hon ändå har upp stegen inför kvällens fasadmålning! (är lite höjdrädd själv..) 

• jonnysbrud

Letar efter en sådan gunga jag också, så jag puffar upp tråden och hoppas på fler tips.

Svar på tråden Fågelbogunga, kompisgunga - rund gunga