• Flizan30

Sen anmälan högskolan. Hur stor chans?

Skickade in en sen ansökan till högskolan två veckor senare än ansökningsdatum. Vilket såklart innebär att man är sist prioriterad. Trist med tanke på att jag vet att jag kommer in med mitt högskoleprov om jag sökt i tid. Nu får väl alla andra som sökt i tid med sämre betyg än mig komma före? Har man ändå en chans överhuvudtaget att få reda på hur man ligger till efter första urvalet? Någon som har erfarenhet att söka program efter anmälningsdatum och kommit in? Segt att det är en utbildning som bara startar hösten. Kommer jag inte in nu får jag vänta ett år till. 

• Svar på tråden Sen anmälan högskolan. Hur stor chans?
  • Blöjor111111

Chansen är liten om det finns många som är intresserade av utbildningen oavsett vad du har för betyg, poäng eller annat. Först räknas dessa som har sökt i tid, sedan reserver och till sist efter anmälningar. Beroende på utbildning, är det en utbildning med många sökare, glöm det. Sök nästa år istället.

• Flizan30

Okej. Ja det är ingen jättepoppis utbildning, men långt ufrån alla verkar komma in. Ja bättre att ställa in sig på att det inte blir något då kanske.

• Flizan30

Efter urval 2 förra hösten stod det 24 reserver på hp. Då är chansen ganska liten antar jag att jag kommer in?

• Blöjor111111
    Flizan30 skrev 2012-05-04 09:34:00 följande:
    Efter urval 2 förra hösten stod det 24 reserver på hp. Då är chansen ganska liten antar jag att jag kommer in?
    Beror på hur många platser det finns och 24 reserver är inte så mycket. Kontakta skolan och fråga hur många reserver togs det in förra hösten och fråga om dina chanser.
  • Flizan30

16 st som blev antagna i högskoleprovskvoten. 68 totalt . Fast då står det resever i de andra grupperna också. Skall kolla med skolan.

• Flizan30

Fick reda på nu att det vr ett fåtal reserver som togs in förra året och att ingen av de var sena anmälnningar. Då blir det jobba ett år nu först då och söka in till nästa istället.

• Blöjor111111
    Flizan30 skrev 2012-05-04 09:49:35 följande:
    Fick reda på nu att det vr ett fåtal reserver som togs in förra året och att ingen av de var sena anmälnningar. Då blir det jobba ett år nu först då och söka in till nästa istället.
    Bättre tur nästa år Skrattande
Svar på tråden Sen anmälan högskolan. Hur stor chans?