• ReporterElin

Mysigt med klapp på gravidmagen? Tidningen amelia

Hejhej!

Elin heter jag och är reporter på tidningen amelia. Just nu håller vi på att snickra ihop vår specialtidning "Vänta barn", och till vår debattsida söker jag nu en person som tycker att det är mysigt med klapp på gravidmagen.

Rubriken är: Klappa på gravidmagen - OK eller inte?

Jag söker alltså dig som tycker att det känns trevligt och mysigt att gravidmagen uppmärksammas, och gärna blir "klappad på". Skulle du kunna tänka dig att "argumentera" för detta i en kort text? Hör av dig till mig för mer info!

Ytterst tacksam för svar!

Bästa hälsningar,
    Elin Börjesson, tidningen amelia

• Svar på tråden Mysigt med klapp på gravidmagen? Tidningen amelia
  • Mariohn

Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter? Är frågan om det är ok för främlingar att klappa på magen eller om man uppskattar att någon man känner gör det?

• ReporterElin
    Mariohn skrev 2012-05-04 13:29:26 följande:
    Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter? Är frågan om det är ok för främlingar att klappa på magen eller om man uppskattar att någon man känner gör det?
    Förlåt för om jag varit lite otydlig.

En del fullkomligt hatar ju när bekanta ovälkommet tar dem på magen, även om det bara ligger välmening bakom. Jag söker en person som tycker att det är mysigt när vänner och bekanta uppmärksammar gravidmagen, klappar och kommenterar. En person som är okej med det, och som i vår "vardagsdebatt" vill vara med och skriva om varför denne tycker så.

Det är väl ingen som tycker om när en helt okänd människa kommer fram och tafsar på magen, men jag syftar på familj, vänner och bekanta. En del tycker inte att det är okej överhuvudtaget, men nu söker jag någon som istället tycker att det är mysigt.

Bästa hälsningar,
    Elin
  • Mariohn
    ReporterElin skrev 2012-05-04 13:34:52 följande:
    Förlåt för om jag varit lite otydlig.

En del fullkomligt hatar ju när bekanta ovälkommet tar dem på magen, även om det bara ligger välmening bakom. Jag söker en person som tycker att det är mysigt när vänner och bekanta uppmärksammar gravidmagen, klappar och kommenterar. En person som är okej med det, och som i vår "vardagsdebatt" vill vara med och skriva om varför denne tycker så.

Det är väl ingen som tycker om när en helt okänd människa kommer fram och tafsar på magen, men jag syftar på familj, vänner och bekanta. En del tycker inte att det är okej överhuvudtaget, men nu söker jag någon som istället tycker att det är mysigt.

Bästa hälsningar,
    Elin
    Aha då förstår jag. Jag tyckte att det var skitmysigt. Men så är jag uppmärksamhetssjuk och diverse. Vilket forum pågår "vardagsdebatten" i? 
Svar på tråden Mysigt med klapp på gravidmagen? Tidningen amelia