• Paninaro

Solsemester med 1-åring

Vi har precis fått reda på att vi blivit bjudna på en resa i sommar till Teneriffa av barnens farfar. Jättekul!

Vår yngsta dotter kommer då vara precis 1 år gammal. Jag funderar på hur ni gör med bad och blöja när det gäller så små barn.
    Ska man ha blöjbadbyxa kan man väl inte ha solskyddsbyxor? Kan man ha solskyddsbyxor ovanpå? Ska man skippa blöjan och försöka ha koll? Vill helst inte ställa till med en bajskatastrof i poolen! Flört

Storasyster var 2 år när vi reste charter första gången med henne och då var det ju lite lättare då hon kunde säga till om man bara påminde och frågade tillräckligt ofta.

• Svar på tråden Solsemester med 1-åring
  • Pickeli

Varför skulle man inte kunna ha solbyxor ovanpå menar du? Det är klart du kan ha det! Du behöve rju inte köpa för små solkläder.

Trevlig resa!

Google it!
  • dripdrop

I havet hade hon bara en uv-dräkt från pop och i poolen hade hon badblöja. Smorde in rimligt med spf 50 några gånger per dag. Det gick jättebra, vi reste till Thailand och det var väldigt varmt vissa dagar men hon sov också mer än vanligt. Brukade sova mitt på dagen när det var som varmast i 2-3 timmar.

• Dixie

mina barn har haft "baby-simbadbyxor" från imsevimes och soltröja till (de byxorna håller tätt mot olyckor)

Svar på tråden Solsemester med 1-åring