• Nordisk Film TV

Vill du träffa ett medium? Nytt TV-program!

Nytt TV-program på populär svensk kanal söker medverkande!

Vill du träffa ett medium?
    Vill du komma i kontakt med tex en anhörig/vän på andra sidan?
    Behöver du rådgivning?
    Eller undrar du över något helt annat som du tror att ett medium skulle kunna hjälpa dig med?

Vi söker medverkande till ett helt nytt tv-program där just du kan få chansen att träffa ett av våra seriösa och duktiga medium i en trygg miljö. Inspelningen sker inte inför publik. Både du som enskilt vill träffa ett medium men även grupper som skulle vilja medverka i en sk gruppseans: tex familjer, tjejkompisarna, möhippan eller liknande.

Skriv till oss och berätta kort om dig själv och det du undrar över. Det är viktigt att du i din ansökan berättar vad du skulle vilja prata med ett medium om och varför det känns viktigt för dig att träffa ett medium.

Svara inte här i tråden utan maila oss på: [email protected]

Vi återkommer till dig med mer info om vi går vidare med din ansökan.

Bästa hälsningar Nordisk Film TV

• Svar på tråden Vill du träffa ett medium? Nytt TV-program!
  • R Franklin
    Nordisk Film TV skrev 2012-05-04 14:40:47 följande:

Vi söker medverkande till ett helt nytt tv-program där just du kan få chansen att träffa ett av våra seriösa och duktiga medium i en trygg miljö. 

Vad menar ni med seriösa?
  • Nordisk Film TV

Hej,

Med seriösa menas att de har mångårig erfarenhet, är etablerade och arbetar som medium och har en stor klientkrets.

Bästa hälsningar
    Nordisk Film TV

• R Franklin
    Nordisk Film TV skrev 2012-05-07 09:35:52 följande:
    Hej,

Med seriösa menas att de har mångårig erfarenhet, är etablerade och arbetar som medium och har en stor klientkrets.

Bästa hälsningar
    Nordisk Film TV
    Ni använder er alltså av en erfaren bedragare? 

Varför inte göra förnedrings TV istället (det är ju hemskt populärt),  genom att testa den sk mediala under kontrollerade former?

Eller varför inte göra det hela till en game show istället? Jag kan personligen tänka mig att sätta en skaplig slant på att den mediala plötsligt tappar förmågan om det hela sker under kontrollerade former. Vad tror ni, är produktionsbolaget eller den mediala själv beredd att sätta emot? 
  • Muppe och Döden
    Nordisk Film TV skrev 2012-05-04 14:40:47 följande:

Vill du komma i kontakt med tex en anhörig/vän på andra sidan?

Jag tycker det är rätt snuskigt att ni tänker tjäna pengar på att lura människor att det går att prata med deras döda anhöriga.

Om ni gjort er research ordentligt, så borde ni vara fullt medvetna om att hela andegrejen är bluff och båg, samt att det inte finns några som helst vetenskapliga bevis som ger stöd åt denna bedrägeriverksamhet. Är detta faktum något som besvärar er eller bryr ni er inte?

M&D
  • Marion 728

Det är då konstigt vad alla skeptiker hoppar på folk direkt när det kommer till medium. Har ni inget bättre för er i erat liv än att bråka med människor som tror på det här. Det är ju upp till var och en att göra som dom vill.

Jag tittar ofta på medium på tv, så jag tycker att det är en bra ide och ett bra tillfälle för många att få kontakt med sina anhöriga på andra sidan. Tummen upp från mig Skrattande

• Muppe och Döden
    Marion 728 skrev 2012-05-10 21:44:51 följande:
    Det är då konstigt vad alla skeptiker hoppar på folk direkt när det kommer till medium. Har ni inget bättre för er i erat liv än att bråka med människor som tror på det här. Det är ju upp till var och en att göra som dom vill.

Jag tittar ofta på medium på tv, så jag tycker att det är en bra ide och ett bra tillfälle för många att få kontakt med sina anhöriga på andra sidan. Tummen upp från mig Skrattande
    Människor får såklart tro på precis vad de vill, men samtidigt så måste man ju också få kritisera denna tro när de troende påstår sig ha obevisade förmågor som de dessutom tjänar pengar på.

Just spöksnack finns det inga som helst vetenskapliga belägg för, vilket är anledningen till att vi skeptiker motarbetar sån här bedrägeriverksamhet. Tycker du inte själv att det är vidrigt att lura i sörjande att man kan prata med deras anhöriga?

Det finns en man som heter James Randi som erbjuder en miljon dollar till den som kan bevisa under kontrollerade former att den har en övernaturlig förmåga. Hittills har ingen lyckats med detta. Du kan ju fundera på varför...
  • Knallen12

Varför måste allt vara vetenskapligt bevisat för att fungera eller vara sant?

• blomman12

Åh vad less jag blir på allla dessa skeptiska männsikor som ska kasta skit på andra för att de inte har samma tro som dem. Jag tror fullt ut på andevärden. Efter att ha förlorat många anhöriga så har jag fått mycket bevis som gör att det inte går att förneka att det finns någonting på andra sidan. Jag tycker själv att männsikor som inte tror på andevärlden är lite trångsynta men det är ju inget jag går runt och säger. Jag respekterar vad alla tycker men jag tycker det är respektlöst att gå runt och idiotförklara dem som inte tror eller de som tror. 

Det finns ingen bevisaf forskning men det finns mycket annat bevisning som gör att det inte går att förneka men vissa människor väljer ju att inte tro på andras erfarenheter.      

Svar på tråden Vill du träffa ett medium? Nytt TV-program!