• eynelly

Hinnsvepning idag, hur lång tid tar det innan förlossning kommer igång?

Är i vecka 40+1 idag, och var på undersökning hos läkare. Var öppen 1,5 cm och dom gjorde en hinnsvepning på mig. Vet att det inte alltid fungerar för alla, men ni som fått det och det fungerat för... Hur lång tid tog det innan det startade för er? Håller tummarna för att det fungerar för mig!

• Svar på tråden Hinnsvepning idag, hur lång tid tar det innan förlossning kommer igång?
  • Mamma till flera

Fungerade inte alls....
    Inte med nån av mina tre barn!
    Gjorde de upprepade tillfällen med tre dagars mellanrum med den sista utan resultat. Blev igångsatt istället

• MsGe

Jag gjorde hinnsvepning  kl 10 på morgonen. värkarna startade runt 21:00 samma dag! :)

• Barbamama08

Hinnsvepning vid 15, värkar började vid 22. Vattnet gick innan 8. Barnet kom 15:26. Alltså ganska precis ett dygn efter hinnsvepningen. Hade gått över 10 dagar.

• Dr to be

Lite över ett dygn senare startade värkarna på riktigt. Slemproppen började släppa ca 12h efter.

Lycka till!

• eynelly

Min slempropp gick för ett par timmar sen nu! Hurra!!! :) Hoppas bara det händer något mer nu, och att det inte tar stopp där... Vet ju att proppen inte alltid betyder att förlossningen kommer igång... Men något bra ledde ju svepningen till! :)

• Persemona

För att det skall räknas som att hinnsvepningen hade effekt så skall förlossningen starta inom 72 h, enligt min barnmorska. För er där det tagit en vecka m.m. så har det alltså inte funkat. Sen vet man ju aldrig varför det startar.
    Min hinnsvepning hade ingen effekt.

Vad spännande att slemproppen släppte. Hoppas det blir bebis snart. Jag är bara halvägs in i graviditeten denna gången, så jag hoppas inte. Fast jag längtar. Till vad vet jag inte, är det de sömnlösa nätterna eller oförmågan att göra något att annat än att ta hand om bebis!?  Lycka till! Snart kommer nog smärtan som man för enda gång i livet hoppas på.

• Lither

Jag gjorde hinnsepning idag och hoppas verkligen att det skall ge något. Har igångsättning på torsdag (är då i 40+0) men vill ju hellre att allt skall starta naturligt.
    Förra graviditeten som gjorde jag hinnsvepning i 39+4 (samma som idag) och vattnet gick sen på natten därefter och sonen föddes i 39+5. Hoppas att det blir så denna gång också.

• Jolie12

Ursäkta om jag snor tråden lite..
    Varför görs hinnsvepning? Kan man bara fråga om dom vill göra det? Alltså fråga sin barnmorska, någon som vet om dom gör så överallt? 

Jag är i vecka 40+0 idag och hade 140/100 i blodtryck, huvudvärk m.m och fick med min första son havandeskapsförgiftning på slutet av grav. och blev igångsatt v. 41+0 men det slutade med snitt och jag vill gärna föda vaginalt.

Jag ville fråga barnmorskan men gjorde inte det av någon anledning, kändes på nåt sätt fel o fråga.

• HWR

Jag gjorde två hinnsvepningar utan effekt. Men efter den andra föddes hon efter tre dagar.
    Hoppas det sätter igång på riktigt snart TS! :) 

Svar på tråden Hinnsvepning idag, hur lång tid tar det innan förlossning kommer igång?